Skabbrävar, fiskrens och olyckskorpar

Där kretsar mitt liv just nu, mitt emellan skabbrävar, fiskrens och olyckskorpar. Det har varit en helt sjuk och händelsefull vecka som passerat minst sagt. 

I tisdags hade jag den mest annorlunda lunch jag någonsin upplevt. Jag hade valt att slå mig ner ute på en rabattkant i solen för att avnjuta min lunch. Just denna dag visade det sig vara riktigt underhållande att sitta på Nordre Gate och spise. Överallt var det studenter, tydligen var det inte slut på tokigheter från fadderveckan riktigt ännu. Hela Nordre gate, både upp och ner myllrade av unga människor som stank något ohyggligt. De var alla var insmetade med fiskrens från topp till tå och utförde alla möjliga olika typer av uppdrag. Några killar marscherade i grupp med stora fiskar burna som gevär, de höll takten riktigt skickligt och sjöng tokiga visor. Andra jobbade mer på egen hand, t.ex. killen med bar överkropp som sopade gatan ren från allehanda smuts med hjälp av en stor fisk. Några tjejer var utklädda till fiskar, de hade långa fjälliga stjärtar som glänste i solen och runt hasen bar de halsband med snäckor. De som styrde upp hela spektaklet var iklädda gummistövlar och scream-mask och med tillhörande svart kåpa. Andra ungdomar gick mest runt och gnagde på lite fiskrens eller bara strövade runt rent allmänt. Jag blev t.o.m. utbjuden på date av en kille. Han lovade dyrt och heligt att han inte skulle stinka så mycket om han satt i motvind. Fin gest, men tyvärr fick jag tacka nej då mitt pass på Indiska väntade. Ha ha!! Riktigt underhållande lunch kan jag lova!   

Sen kom onsdagen. En hemsk dag! Kl. 12 kom Maya till jobbet i ett något av chockat tillstånd. På vägen till jobbet höll hon på att krocka med cykeln precis som jag gjort tidigare helg. i Mayas fall handlade det inte om någon bil, utan om något värre. En skabbräv!!! Gah, helt galet. Monica som skulle börjat jobba kl 11 hade fortfarande inte kommit till jobbet då Maya gjorde entré och vi började oroa oss lite. Till slut ringde butikschefen för att kolla vart Monica blivit av och då kom den verkliga chocken, Monica hade blivit påkörd och befann sig på sjukhuset med bruten arm och kraftig hjärnskakning. Herregud!!! Hon och hennes scoter hade blivit påkörd av en ung kille som bröt mot trafikreglerna. Killen hade genast blivit fråntagen sitt körkort. Men skadan var redan skedd. Som det ser ut nu så kommer det ta ett bra tag tills Monica är tillbaka på Indiska igen. Suck!! Vi som var ett så bra team!!   

Det har varit lite av en omtumlande vecka på jobbet som ni kanske förstår, men nu är den över och jag har tagit mig igenom den. Annars har en hel massa skypeande upptagit min dyrbara tid. Har ni någon gång försökt skypa med hela 7 personer samtidigt? Inte det lättaste, blir lätt virrigt och kaotiskt men det är sjukt kul. Häromdagen skypade jag nämligen med hela min familj, alla samtidigt. Pernilla, Karro, Julia, Mamma och pappa. Ja t.o.m. mina små katter Pytte och Pyret var med på ett hörn, likväl Karros kille Viktor. Ha ha ha! :D Jag tror man kan vara upp till hela 24 personer som skypar men jag undrar just hur det fungerar om det var så intensivt att skypa med 7!?!



Det är lördagsmorgon och jag ska nu bege mig mot badrummet för lite uppfräschning innan jag ger mig av ner mot de centrala delarna av byn där ett besök på vinmonopolet (systembolaget) väntar. Ikväll blir det röööööj!!! Jag ska hem till Ingrid för en hederlig tjejkväll med vin och så klar tjejkompisar. Sen blir det nog ut på byn och dansa loss. Jag ser fram emot allt förutom den långa vandringen hem efteråt. På något vis känner jag mig lite som de där stackars dinosaurierna som ständigt söker vägen hem till den gröna dalen. Till skillnad från dem så skall jag se till att undvika utrotning och överleva. :D 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0