Vackra Vaulen!




Häromdagen, i måndags var min start på dagen allt annat än solskensaktig. Jag vaknade på fel sida, vrång, småsurig och med en magvärk från helvetet. Jag kurade ihop mig i soffan med mitt täcke och blev liggande där med min älskade vetekudde "Hästi" på magen. Efter någon timme orkade jag häva mig upp i sittande ställning och självfallet knapprade jag igång med datorn. Efter mindre än 1 minut blev jag indragen i en chattstund med Ole som trugade på att vi skulle ut på tur för vädret var så fint, för att vi båda var lediga och för att Trine hade kvalitetstid med sitt syskonbarn. Det tog inte lång stund innan jag övertalats. Så, så blev det. En tur till Vaulen stod på agendan. Här kommer lite bilder från den fina dagen. Titta och njut!  



Maskrosor, eller som de kallas här "Lövetand" stod på rad och triumferade i solskenet och en hel massa snack, skratt och en busstur senare.....



...Härliga klippor! Vi var framme på Vaulen.



Den lille havsfruen aka Ole. ;P Jag är fortafrande lika nöjd med att jag lyckades få Ole att posa på stenen. Ha ha!



Utsikten var spektakulär.



Fagra små klippblomster...



Piggelin i solskenet, plötsligt var magvärken som bortblåst. Vem har tid att tänka på sådanna tråkigheter då man är mitt i en skönhet som denna?!



Precis lika självklar som min älskade rullväska "Aset" är för mig, lika självklar är Oles bag, efter denna tripp även kallad "Bögbagen". Denna dag innehöll bagen delikatesser som flatbröd, någon typ av salt kött, kiwi, äpplen och vatten. Han tänker på allt den där killen! Han hade till och med med sig en kniv till kiwin, det ni! 



Naturnära <3



Denna växt minner mig om farmor och farfar och alla deras älskade Ålandsresor. Farmor fullkomligt älskade denna lilla skönhet och klippkrypare.



Härliga hav!



Vita raringar svajandes i den varma vinden.



Vaggande sjögräs...



Klättervänliga klippor...



Söta små blommor. Något som är riktigt kul är att växtligheten i Norge och Sverige skiljer sig en aning. Jag har sett en hel del nya växter som jag aldrig tidigare sett. Underbart!



Skogsvioler som jag fann efter en stig som ledde genom en knotig skog på vägen hem från Vaulen.



Harsyra är så vackert med sin pigga färg och sköra blomster, som tur är finns den även i de Norska skogarna.

Det var den dagen det. En fin dag till ett fint utflyktsmål. Jag kan med säerhet säga att det inte är sista gången jag njuter Vaulens skönhet, hit kommer jag komma många fler gånger. Särskilt eftersom ett av Stavangers bästa badställen finns att finna här.

Idag är det lördag och jag är ledig. Ännu en underbar dag i solen väntar men först en tur in till byn för att ordna upp lite småsaker, post brev m.m. Sen blir det nog en löprunda ute vid Mosvannet, det är nu ett tag sedan jag joggade där så det är dags att ta tag i den saken. Jag känner i knäna att jag joggat på allt för mycket asfalt i det sista, så Mosvannet är nog precis vad jag behöver. Till kvällen kommer Julia äntligen tillbaka hem till oss på Pedersgata, hennes familj åker hem ikväll. Planen är att ta igen förlorad tid och att sedan virvla iväg ut på Stavangers dansgolv. Wiiieee, can't wait!

Nu frukost! Hoppas solen skiner lika varm och skön på er som den gör här i Stavanger på mig. Ha en underbar helg mina vänner. Kraaaaaaaaaam! <3 

// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk 





 


Kommentarer
Postat av: Line

Gud så fina bilder jossan!

Det slog mig nu att jag tror de skulle vara skit snyggt och rama in några av dina naturbilder. Jag håller ju på och inreder en lgh och tänkte fråga dig om jag skulle kunna få använda några av de. Antingen 4 hyffsat stora eller 6 mindre beroende på upplösningen? Har du några favoriter som skulle passa ihop på en vägg?



kram och ha en härlig helg!

2011-04-30 @ 10:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0