Prinsessa med vargliknande köttätartänder




Under veckan som gått så har vi haft besök av Christinas fina familj. Det har njutits god mat, syskonkärlek, beskådats foton från Christinas yngre dar och mysts i största allmänhet. Det var riktigt fint att få träffa dem alla. Det är alltid lika härligt när man blir välkommen in i en familj, att bara kunna se på dem alla hur mycket de tycker om varandra. Hela två middagar medverkade jag. Jag fick i vanlig ordning ansvara för dekorationerna (att tända ljus och snitta blommor). Helt okej arbetsuppgift enligt min mening.  



Som alltid med färska blommor hemma så kliar det lite extra i fingrarna. Jag ville ha in våren i huset så jag valde att knata ut och knippsa några färska videgrenar att fylla ut buketten med. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. :)




Båda kvällarna som jag spenderade med familjen så hade jag mysstund med högläsning för Christinas yngre bror. Såååå söt! På bilden ovan myser vi i min säng med boken "Vinter i Jyckeberga", en av mina absoluta favoritböcker när jag var liten som jag fått av farmor och min älskade farfar. Jag blev riktigt varm i hjärtat av all kärlek jag fick av detta lilla energiknippe. Något jag kommer minnas länge är den söta kommentaren:

"Vet du ka?!?!? Jag ska köpa öredobbar/örhängen till dig, sånna gröna diamanter!!! Och vet du ka???! När du går i solen så GLITTRAR dom!!! Och vet du ka?!?! Då kan vi gå på bal och du kan vara prinsessa."   

Gullunge! Finns det något sötare? En annan lite rolig kommentar gällde mina tänder. I boken vi läste förekommer det läskiga vargar med vassa tänder och han nämnde bara så i förbigående att jag hade "köttätartänder, sånna som man kan bitas och döda med". Han syftade så klart på mina två något spetsigare tänder. Ha ha! Men han har ju en poäng, kött är ju otroligt gott och ni som känner mig väl vet att jag inte säger nej till det i första taget. 

Utöver bokläsning så släcktes taklampan och mina två ljusslingor som jag har på sänggaveln tändes. "Det är som att titta på stjärnorna, nu ska vi mysa!" Och så låg vi där och tittade på "stjärnorna" ihop. En otroligt fin stund som värmde mitt hjärta och suddade bort lite saknad av min egen familj. 

Så, som fager prinsessa med glittrande gröna diamantöredobbar och köttätartänder avslutar jag kvällens inlägg. Nu ska jag krypa ner i min "säng" (och nej, jag sover fortfarande på min fluffiga och tjocka luftmadrass) och kanske jag kvällen till ära ska tända mina ljusslingor och somna under stjärnorna...

Natta! //

Josefin Piggelin, Prinsessa och Köttätare





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0