Golvad och "Goody Goody"...




Efter en lång och något slitsam (men även helt galet fin och lyckad) arbetsdag ligger jag nu golvad på den mjuka mossgröna mattan på mitt rum. Jag lyssnar på skön musik, lurar på helgen och vad den kommer att föra med sig och saknar min fina familj en aning. Saknaden blir alltid lite större då jag vet att de alla är tillsammans utan mig. Nu i dagarna vet jag att Karro-kråka kommit hem från England och redan har hunnit hälsa på syster Pernilla, syster Julia och mamma Stina. Säkert har hon nog även vid det här laget hunnit hälsa på pappan också, alltså hela vår familj. Jag vill också!!! För att trösta mig lite och dämpa saknaden ringde jga till kråkungen och hann prata och busa av mig lite i några minuter, sen tog telefonpengarna slut och samtalet dog. :( Ja ja, jag fick i alla fall en rejäl dos av Karroskratt så det var fint.

För ovanlighetens skull är jag lite trött och seg, kanske borde ta en tidig kväll? Hmmm, undrar när jag gjorde det sist!? Det var nog före tiden i Norge, i alla fall före stavanger. ;) 
I morgon vill jag vara utvilad för då kommer det finbesök från Trondheim hit. Självaste Fröydis ska komma till min butik i Stavanger och tillsammans ska vi bland annat planera kommande storkampanj med ingen mindre än designern Jade Jagger (Mick Jaggers dotter), det ni! Som jag gleder mig till detta kan ni tro, 12 maj kan inte komma fort nog. Wiiiieeee!!!



Idag slog jag en signal till butiken i Trondheim och när rösten i andra änden svarade visade det sig vara min fina Maysan! Jag presenterade mig inte utan kvittrade fram ett busigt litet hej. Reaktionen från andra sidan telefonledningen var ett glädjevrål följt av något  i stil med: ÅÅÅÅååååååååå, är det du lilla snuppan!!! ÅÅÅÅåååå!!! Så fint att höra din stämma igen!, du ser ut att ha det så bra och det strålar om dig på alla bilder". Fina Maysan!!! <3  Hon fick till och med mig att fälla några glädje- och saknadstårar. Fina fina människa!!! Om tekniken är med oss och om orken finns kvar så blir det lite skype med detta hjärta ikväll. Men först en tur in i duschen så jag slipper allt köande och väntande imorgonbitti.







Avslutningsvis vill jag ge er alla lite "Goody Goody", för livet är sååååååå fint! <3





Ha en fin kväll alla underbara! //

Josefin, Barfotabarn och Golvpysmysare




   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0