Mer om veckan...




Här kommer lite kort om veckan som varit. Jag tänker ta er med på en resan från måndag till torsdag, ett enda stort härligt äventyr. Ha en fin stund!

I måndags jobbade jag först ett pass i Stavanger och fördrev sedan 2 timmar på byn och gjorde Trine sällskap på jobb innan jag drog vidare ut till Indiska på Kvadrat och kvällens personalmöte. Det var ett lyckat möte och även jag pratade om en hel massa saker. Det kändes fint och jag kunde se en gnista tändas och ett engagemang som lovade gott. Klockan hann bli 23.00 innan vi avslutat kvällens möte så det blev en lång arbetsam dag men likväl en fin dag.

Tisdag: Morgonen inleddes med mysfrukost på Steam, Trine älskar deras kaffe. Sedan hade jag och Trine kvällspass och stängde butiken tillsammans. Direkt därefter skuttade vi ombord på buss nr. 11 nerdanför Domkyrkan. Bussen tog oss ut till Mosvannet där en härlig promenad avnjöts. Självklart fylldes denna promenad med tokerier och en hel massa skratt som vanligt i Trines sällskap. Mosvannet var helt fantastiskt vackert och har de perfekta förutsättningarna för jogging. Jag föll ännu mer för Stavanger stad och själva Mosvannet med alla små grusvägar precis längs vattnet fyllde mitt barfotabarnshjärta till bredden. Här kan jag verkligen leva, bo och trivas! När jag väl kom hem från denna härliga tur väntade samborna med pyssel, värme och virvlande glad och rivig musik. Christina hade med sig en kompis hem, Lasse hette han. Jag, Julia, Lasse och Christina slog oss alla ner runt vårt runda bord och målade på Christinas russebukser (russebukser: något de som tar studenten i norge har). Utöver denna härliga skara fanns där nyköpta påskliljor, värme, skratt, gemenskap och temys. Det kändes som att kliva mitt in i en tomteverktad, sjudandes av liv. Orden mysigt och härligt räcker inte riktigt till. Min fina Norgefamilj!!! <3 Dagen till ära flyttade även Julia tillbaka in (hon ska bo i Michelles rum medan hon är borta). Christina hade även skrivit ut massor av foton på alla oss tjejer och gjort ett litet fotomontage som nu ska sättas upp i stuan/vardagsrummet. Så fint så!



Trinehjärtat <3


Vackrare skog får man leta efter...


Jag och "nappträdet", hit går föräldrar tillsammans med sina små som ska sluta med napp. Barnen får ta avsked av sina nappar genom detta konstfulla sätt. Barnen får knyta upp sin tutte/napp i trädet, ett tydligt avslut och en god avskedsseremoni.


Tokfia! :D


Lean baby, lean...


Utsikten över sköna Mosvannet...


Trine busar med bussbiljetten på vägen hem. Ha ha!


Min pysselfamilj...


Målning på hög nivå! Självfallet försågs byxorna med en svensk flagga, några små filurer och lite text...


Resultatet så här långt, det kommer bli fler omgångar med målning i lag med mina fina, fina vänner.

 
Småknott och en liten hemlighet. I lommen/fickan målade jag ett hjärta med stänk av svenska färger, busigt va!? ;)


Jag och Julia målade på samma ben, det internationella benet. ;)


Och så kom Onsdagen:
 


I onsdags spenderade jag en hel del tid ute i vinduet och så flyttades alla avdelningar med fashion om. Jag spacklade och målade hela fönstret inför en kommande kampanj som kräver perfektion. Indiska ska snart ha ett stort sammarbete med en känd designer och då krävs att vinduerna är tipptopp. Så denna skyltning blev tämligen enkel, men likaväl så fin. 50- 60-talet är tillbaka. Massor av härliga kjoler/klänningar med superfina snitt...


Efter jobbet avnjöts en middag på ostehuset sammen med chefen/vänninan Kathrine. En fin stund med lite djupare prat. Efter middagen blev jag medbjuden hem till Kathrine där en kopp kaffe avnjöts och en katt hälsades på och busade massor med. Till kvällningen blev det skype med mamma och Julia men först en joggingtur över broarna till Hundvåg i regnet...


En liten bit vardagsvackerhet jag passerade på vägen hem...



Plötsligt var det torsdag:

Jag jobbade i vanlig ordning och väl hemma igen möttes jag av en glad Julia som bakat härligt smarriga hälsomuffins me färska blåbär. Mjummy! Jag gjorde ett snabbt ombyte och sedan bar det av (med muffins i handen) till Mosvannet för andra gången denna vecka. Jag ville visa Julia denna fina plats och samtidigt få lite härlig motion. Ännu en lyckad kväll! :D 


Spex...


Muffinsglädje! :D


Julia fotar de små änderna vid Mosvannet, jag fotar i min tur en liten Julia. ;)


En av många detaljbilder jag tog under denna torsdagstur. Varken jag eller Julia har tidigare sett denna blomma. Fin och väldigt tidig att blomma...


Det var det, måndag till torsdagsresan är slut och jag likaså. För idag, måndag har jag provat på att åka longboard för första gången (för att ine tala om att jag satt en helt ny struktur på de fyra väggarna på dining på jobbet, slitsamt arbete som jag velat ta tag i sedan jag kom och äntligen blev det av). Tillbaka till longborden. Det var helt galet fantastiskt ljuvligt, kul och fartigt!! En perfekt sysselsättning för ett piggelint och barfotabarn. Nu är jag helt hooked!!! Det blir att köpa en egen bräda så jag kan fortsätta med denna härlighet. Som tur är har Lasse en extra bräda han inte använder, med lite tur passar den mig och kan då köpas för en lite billigare peng. Det bästa av allt var att jag bara efter några ynka få försök lyckades göra ett hopp och vända mig på longborden (byta fotfäste), supernöjd! Lasse sa till och med att jag var flink/duktig och att jag var stadig med bra balans. Det bådar gott för min kommande longbordarkarriär. ;) Även Julia är sugen på att prova denna ärofyllda träningsform/sport/aktivitet. Det kommer bli en helt fantastisk fartfylld vår, jag och Julia ska susa Stavangers gator fram.... 

Som ni ser har det varit en fullspäckad vecka, och det slutar inte här mina vänner. Ännu har jag jag inte nämnt fredag, lördag och söndag. Mina riktigt aktiva dagar. Nu kanske ni även förstår avsaknaden av blogginlägg, jag har varit fullt upptagen med att leva livet. Wiiieeee!!! Nu ska jag krypa till kojs i mitt nystädade rum så jag hinner få några timmars sömn innan Kathrine bromsar in bilen på Pedersgatan imorgonbitti, för att ta oss till Kvadrat, Indiska och jobbet. 

Natta folkens! <3  //

Josefin Piggelin, longbordare och tokfia





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0