Partysvensken rycker in...




Det är onsdag, mörkt ute och klockan har i skrivande stund passerat 22.32. Jag har nyligen kommit hem från dagens arbetspass på Indiska i Stavanger. Denna dag har varit ett riktigt maraton, jag har jobbat från 08.00 till 21.00 (13 timmar för er som inte orkar räkna efter ;P). Det är skönt att äntligen vara hemma efter denna arbetsamma men ack så roliga och effektiva dag. Vi har hunnit med så gott som hela fashionavdelningen och imorgon blir det nya starka tag igen, denna gång står interiör i fokus. Här ska fixas!!! 

Denna fina kväll är jag ensam hemma i lägenheten, jag vet faktiskt inte ens var de andra raringarna håller till. Men just i kväll bryr jag mig inte så mycket om det, det är så skönt att bara sjunka ner i soffan och vara lite för mig själv. Jag lyssnar på musik på hög nivå och myser med färska snittblommor och levande ljus. Mmmm...   

Äntligen har jag fått tid till att berätta lite mer om de dagar som gått. I kväll tänkte jag skriva lite om i fredags då jag planerat att vara tråkig, trist, hemma i myskläder och bara slappa. Så blev det självfallet inte! Jag hade precis kommit hem från en löprunda runt Mosvannet (dagen till ära hela 2 varvs jogging, det ni!), duschat, tagit bort smink och krypit i myskläderna när en  viss Ole hör av sig. Det visar sig att han har ledigt från Trine (som var hos sin syster och njöt kvalitetstid) och att han sitter ensam hemma denna fredagskväll utan att ha någon att dela en öl eller prata strunt med. Stackarn! Han frågade extra snällt och tjatade lite lagom och slängde sedan in lite vin i potten. Så vad ska en partysvensk göra!?! Självklart ställde jag upp. Det var bara att fatta hårborsten, lirka ut trolltovorna, sminka mig och slänga på festblåsan och de höga klackarna...



Det blev en fin kväll i huset med den giftgröna dörren. Många härliga skratt, fina samtal, mindre fina/icke så skönsjungande telefonsamtal, kapplöpning i trappor, utbyten av,  ska vi kalla det erfarenheter (?) och festliga minnen (det var nog mest jag som stod för utbytandet, hur gick det till!?). Vi kikade på foton från äldre dar, spelade musik och trallade med. Självfallet, som alltid när man befinner sig i huset med den giftgröna dörren så åkte "fisken" fram. Oh no!!! Planen var från början att ta oss ut på byn och dansa loss men vi kom aldrig så långt. Det är risken man får ta med detta härliga sällskap. Istället låg vi och småsnackade in på småtimmarna. En lyckad kväll med andra ord, trotts bristen på dans. På morgonen strosade vi in till "Gott Bröd" där Ole bjöd på frukost. När vi väl mättat våra magar och återställt vätskebalansen något gick vi till sötnosen Trine som var på jobbet. Här avlämnades rapport om den galna gårdagen, Ole visade stolt fram sitt blåmärke på knät från fallet i trappen från vår kapplöpning (som han vann ;P) och jag skrattade så jag kiknade. Trine bara skakade på huvudet och sa något i stil med: Ni två alltså!  








Så avslutningsvis vill jag tacka Ole för en fin oförglömlig fredag, tack Ole (och ja, Trine berättade att du saknade rapport om fredagen på min blogg, och ja jag täkte skriva om det oavsett men hade inte tid förren nu och ville ge den en chans att komma till sin rätt. Ha ha!)! ;P

Låten nedan spelade sambon Christina för mig då jag satte mitt första "trick" på longborden, glad och härlig låt. ;)





Nu är klockan 23.06 (ops!! Blev visst 23.59, var ju tvungen att ha en passande bild och videor från kvällens galna upptåg, he he) och jag ska krypa ner. Även imorgon väntar som sagt en intensiv arbetsdag och även om jag är en liten piggelin så kan det vara lurt/smart att få några timmars vila och sömn.

Natta mina fina!//

Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk, fiskdrickare och nattuggla



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0