Piggelin i Kvadrat




Jaha, första arbetsdagen efter påskledigheten fullkomligt susade fram i rasande fart. Innan jag visste ordet av hade jag jobbat mer än planerat igen, 11 timmar i sträck på Kvadrat. Men kanske lika bra det, eftersom jag inte ska dit igen förren om 1 vecka. Vi fick massor gjort och tack vare min långa arbetsdag (och hårda insatts ;)) kan jag nu med någorlunda gott samvete gå vidare mot utmaningarna med butiken i Stavanger centrum.

Min mobil ringde kl 20.00, sambon Christina lämnade den goda nyheten om att det stod middag på bordet och väntade på min hemkomst. Efter en lång dag lät detta som ett besked direkt från himmelen så ni kan ju gissa om jag blev besviken då jag kom hem och all mat var uppäten. :( Lagom besviken och småsurig petade jag i mig en youghurt innan jag drog ut på en joggingtur i solnedgången över broarna till Hundvåg. Med ens känndes livet lite lättare och bättre. Det var en riktigt skön tur, men det gick allt för fort. Jag var hemma tidigare än vanligt trotts att jag sprang ett längre stycke än jag brukar. Dags att utöka joggingrundan tror jag. 

Man skulle kunna tro att jag är trött efter en så lång och slitsam dag som denna, men icke, no, nix! Jag är pigg, pig, piggelin! Klockan är nu 00.27 och jag känner fortfarande inget behov eller någon som helst önskan om att krypa ner för en skön natts sömn. Konstigt! Men, sån är jag. Vad är det för fel på mig? Ibland undrar jag... 

Imorgon ska jag jobba sammen med Trine igen, som jag gleder mig! Wiieee! Kanske detta kan ge mig motivation till att försöka sova, då kommer morgondagen tidigare.

Natta folkens! <3

// Josefin PIGGelin Barfotabarn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0