Morgonstroseri...




Ibland kan det faktiskt vara riktigt fint att ta fel. Jo, jag menar det verkligen! I måndags gick jag hela en timme för tidigt till jobbet, jag hade så klart kollat på ett gammalt schema och eftersom jag inte fått nycklar till jobbet ännu fick jag fint finna mig i situationen. Eftersom det kändes rätt meningslöst att knata hem till Pedersgatan igen så strosade jag istället runt i byn och myste i morgonens härliga solsken. Här snackar vi kos/mys på hög nivå...



Jag gick backar upp och backar ner...



En liten tur upp till Valberg Tårnet och dess fina utsikt över byn blev det självklart eftersom det ligger precis i krokarna av Indiska.



Se bara!!! Vacker värre!!



Jag kisade mot solen och testade mina brillor...



Utsikt ner över Vågen...



Den åldrade, härligt slitna dörren som leder in i tornet...



Tornet i egen hög person. ;)



De nya skorna var så klart på så denna morgon var jag extra snabb och hade lite extra spenstiga steg. Dagen till ära bar jag även mitt nya personalplagg från Indiska, världens mysigaste kjole/klänning med härliga färgglada blommor. ;)



Utsikt uppifrån Valand Tårnet, ner över Indiska... 


Som sagt, inte helt fel att starta dagen på detta sätt. Fler bilder från min morgonstrosning kommer snart. Nu ska jag krypa till sängs för det har varit en lång härlig dag på jobbet uppföljt av fika på Ostehuset med chefen Kathrine, hembesök hos den samme och sedan toppat med en joggingtur över de tre broarna (fram och tillbaka) och skypande med älskade syster Jullebulle. Underbar dag och en ännu underbarare kväll!

Sov så gott nu alla vackra, ikväll saknar jag så många av er där ute att det värker lite i hjärtat!

Puss!!! /

Josefin Piggelin, Äventyrare och Morgonstrosare






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0