Helmys, gänghäng och partysväng




Ännu en helg har kommit och gått. Dagarna fortsätter att rusa fram och jag med dem. I fredags blev det gänghäng hemma hos Jan Kenneth tillsammans med sambon Christina. Vi var et gäng på 5 personer som såg film, lyssnade på musik och spelade poker. även lite pizzabakblev det. Sarrigt värre! Allt var precis som Hedemoralivet för ca 5 år sedan. Kvällen gruppaktiviteter tog mig med på härliga minnestripper tillbaka i tiden. Inte minst de galna bilfärderna i den JK:s gammla bil med tillhörande skumpiga säten och den där speciella bildoften (doftade precis som Pommers gammla amazon). Take me back!    



Utöver det så har denna helg gåt åt till sollapning på min nyfunna favortiplats på parkeringen hemma, jogging och partajande. I lördags släpade jag med Christina ut på en joggingtur, hon kämpade tappert och jag är övertygad om att vi ska knäcka även denna nöt med tiden. Till lördagskvällen kom trine över, vi lagade middag med Christina och Julia och vinet korkads upp. Vi kacklade på en bra bit in på natten innan vi släpade oss vidare in till byn där vi mötte upp killarna för dans. Som vi dansade sen, helt galet! En minnesvärd kväll minst sagt och jag kan knapt vänta till nästa gång vi intar dansgolvet på Hexagon. gud så underbart fartigt och härligt!


Solkatt!


Pysmysigheter vid träbänken.. Jag har blivit en hejjare på att vila på söndagarna nu. det är tredje söndagen på rad som jag spenderar på den soluppvärmda träbänken tillsammans med en god bok och så klart vatten (viktigt att återställa vätskebalansen efter lördagarnas partajande).


Årets första nyckelpiga landade på mina bara ben. jag hann dessvärre inte få en skärpan på kameran innan den lilla filuren flög vidare. Ganska kul tillfällighet att Trine kvällen innan berättat att hon vill tatuera just en marihöne/nyckelpiga. :)


Solkysst! Jag fick t.o.m. lite bränna av denna solstund. Det ni!


Finns det något härligare än bara fötter och ben under solens värmande strålar?!?




De nya skorna fick följa med ut men de stod mest bara och såg fina ut. det var ju trots allt barfotaväder. ;)

Nu ska jag rusa vidare till jobbet. Idag jobbar jag i Stavanger och snart får jag träffa lyckopillret och godingen Trine igen. Wohooo!! :D 
hoppas att ni alla får en härlig dag! Många kramar/

Josefin Piggelin Barfotabarn Discodrottning


En gammal goding...


och en passande låt, precis så känner jag. Ledsen Hedemora...


Ett litet P.S. det var Ole som vann förra veckans bowling ifall det inte framgick av tidigare inlägg. ;P

Kram/ D.S



Kommentarer
Postat av: erica e

kan du inte skicka hit sommaren en stund? Vill också soooola

2011-04-04 @ 11:30:27
URL: http://www.mittochemellan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0