Andra advent

.
.
.
Söndagen är ännu en gång kommen, jag sitter uppkrupen med mitt stora fluffiga täcke hemma i soffan. Ute regnar det (som det gjort så gott som varje dag nu i två veckor ) och det knastrar så där mysigt på rutorna. Ljusen i vardagsrummet är tända och vardagsrumsbordet pryds av en stor glasvas med vita, väldoftande liljor som jag och Joel inhandlat under gårdagen. I bakgrunder sjunger Melissa Horn lugnande, smått sorgset och lite halvvemodigt och jag njuter. Trädet jag hängde upp tidigare i veckan har nu fått ett lager av halvlank svart färg och i dess spröda grenar hänger nu 5 lila ljuslyktor och glittrar mot mig. Från sovrummet hörs tunga, djupa andetag. Ett hjärtdjur sover och skänker lite extra hemtrevlighet och mysfaktor över hemmet. Jag har inte varit uppe så länge ännu så luften i min lilla lägenhet är fortfarande lite morgonrå och kylig. Men snart kommer alla levande ljus äta upp minsta lilla kylighet och kvar kommer bara pysmysigheten och värme finnas.
.
För övrigt så går dagarna i små mysprojekt, julepysslande, blomsterinköp, pysmys umgänge med fina vänner, tedrickning, dansande, jobb, myskvällar, träning och middagar. Jag myser runt i mina stora tofflor och längtar, trånar efter nyår då jag förhoppningsvis, kanske i vecka 1 eller 2 kan ta mig hem en snabbis samt för att komma närmare vecka 5 då stora högtflygande planer för mina båda butiker kommer att gå av stapeln. Butiken i byn ska få en enklare omgörning. Så gott som hela butiken ska placeras om, avdelningar ska bytas plats på och nya idéer ska testas. Vad gäller butiken på Kvadrat så ska den genomgå en ännu mer dramatisk och extrem ändring, men mer om dessa planer får ni höra längre fram. Men för nu kan ni veta att jag gleder mig enormt, det kommer bli såå bra!!!
.
Nu ska jag smyga in i sovrummet och försöka få liv i en, efter gårdagens dansning trött kille. Sen står det inte på fören nästa adventsmys blir av. Åter igen ska vi mötas hemma hos Fredrik och gänget. Denna gång ska det kikas på Mysteriet på Greveholm. Monopol ska spelas och för den som vill så blir det knäck-kokning. Myyyyys!!! <3 Så nu mina vänner, håll tillgodo med bilderna från mitt hem och från andra advent...
.
Hur perfekt var det inte också att den första snön föll denna vackra dag, den andra advent. Jag och Joel öppnade fönstret ut mot gatan och stod med en varmf filt omkring oss medan vi såg på de stora flingorna virvla fram och göra marken vit. Självfallet blev det ett glädjeöverdenförstasnön-samtal hem till mamma i Dalarna, viktigheter med denna höga mysfaktor måste förmedlas även till Svea. <3
.
.
.
.
.
Liljor och levande ljus kan aldrig bli fel ihop.
.
.
.
Knotgrenar och gnisterlyktor. <3
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Andra advent hos Fredrik...
.
.
.
Brasmys! Självklart var jag även med och petade in ett vedträ eller två lite här och där.
.
.
.
Marja styrde brasan! :D
.
.
.
Allt som allt var vi tolv glada svenskar som myste under andra advent. Oskar, Joel, Bettan, Irma, Linda, Patrik, Sandra, Stefan, Fredrik, Marja. Alfred och jag själv saknas på bilden.
.
.
.
Lussesmeten...
.
.
.
Marja, degknådnig och andra advent...
.
.
.
Killarna hjälpte till på sitt sätt... ;) Tanken var från början att alla skulle vara med och baka men så blev inte riktigt fallet. Det var jag och Marja som stod för det mesta av bakandet, Irma och Linda pillade russin
så klart och alla hjälpte till med det viktigaste... Ätandet av lussekatterna. ;)
.
.
.
Plåta...
.
.
.
.
.
.
Det hängdes runt en hel del i olika myshögar, på mattor, på golvet, i soffan, ja lite överallt. Mysfaktorn var hög, kramarna många och även en hel del rygg- och hårkliande och smekningar förekom. Så mycket värme och kärlek imin egen "lilla" Stavangerfamilj.
.
.
.
.
.
.
Söta som socker mina små nissar, Irma och Marja! <3
.
.
.
.
.
.
Fredrik myste i en liten hög framför tv:n på golvet med Sunes Jul som sällskap. Mys, mys, mys!!! Det var nog tur att mysfaktorn var så hög eftersom många av vår skara kvällen innan varit och partajat loss på Bellas födelsedagsfest. ;)
.
.
.
De tre Nissarna!?
.
.
.
Ännu en "myshög"...
.
.
.
Resultatet! :D Katterna svällde mer än väntat vilket gav oss en GIGANTISK lussekatt. ;)
.
.
.
Så klart dracks det julmust, saffranet som var i degen var för övrigt även det från Sverige. Patrik handlade med sig när han var hem på en snabbvisit, tidigare samma vecka.
.
.
.
Uppbullat och världens finaste Marja och lussekattsbakerska.
.
.
.
Avslutningsvis, en julekyss till er alla och ett klipp där min fina, duktiga, stora lillasyster Karolina sjunger och spelar.  Livet är fint så PUSS!!! <3
.
.
.
.
.
.
... och så en liten ändring. Jag hann skriva klart detta inlägg och smyga in i sovrummet, jag blev istället serverad frukost i soffan. Vilken härlig vändning och underbar start på denna dag. Hi hi! :D
.
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: stina

vilken tur att nätet finns så att du kan lyssna på Karro, hon var ännu bättre i verkligheten, hoppas du

är hemma nästa gång de spelar, längtar efter dej! stor,jättestor kram.

2011-12-12 @ 13:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0