Respect!

.
I lördags slog jag följe med två Joels och en Fanny på utflyttnings- och hemresarfest hos Hannes, Axel och Emil. Vi var en liten skara som samlats denna kväll i ett blåsigt och smått regnruskigt Lura för att ta avsked. Det dracks vin, diskuterades högt och vilt, glatt och intensivt och busades runt i största allmänhet. Allt som allt var det hela en riktigt trevlig kväll, även om en viss avsaknad av hövlighet och propert ordförråd var en allmän företeelse. Men banne mig, jag är inte den tjejen som generat tittar under lugg, rodnar och låter opassande uppförande och beteende gå mig förbi. Särskilt inte om det är riktat direkt mot mig, det ska man bara veta. Att ta till och använda sig av sånt som könsord och liknande helt lättvindigt och obehemmat, som om det vore helt fullt socialt accepterat det är inte riktigt min grej. Jag ser det hela som bristande uppförande, dåligt ordförråd och tycker det är allmänt tragiskt att det gått så galet långt att vissa faktiskt inte ens tänker över hur de uttrycker sig. Särskilt trist finner jag det då det kommer från en person som är så pass inteligent som i detta fall. Jag lade självfallet lugnt och samlat fram min ståndpunkt i det hela och en smått generad kille bad sedan så mycket om ursäkt ett flertal gånger under kvällen. Det är inte alltid lätt när man är ung och dum. ;P
.
Vår lilla skara tog sedan bussen in till byn där vi gick in på utestället Hexagon. Här beställdes "Sura fötter" och dansades vilt resterande delen av kvällen. Jag och Sandra var de som först tog initiativ till dans och snart hakade även killarna på. Riktigt nice och så kul vi hade det! Jag måste säga att det var trevligt att få svänga loss lite på Hexagons överfulla dansgolv, det var allt för länge sedan sist! Efter allt dansande knatade jag och Joel hem till mig där jag kokade varm choklad innan vi stupade i säng för en låååång natts sömn. ZzZzzZZzzZZzzz....
.
Det var lördagskvällen, men nog om den nu. Här kommer nu en riktig powerlåt av en riktig powerkvinna!
Aretha Franklin med låtarna "Respect" och "Think". Enjoy!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Hej gumman! Bra att du inte godtar dåligt språk och drängaktigt beteende! Styr upp gossarna du! Kram från pappa som längtar efter dig! Klem!

2011-12-12 @ 10:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0