IKEA & "Röda lyktans dag"

.
.
.
I måndags var det dags för ett nytt tema att ta form på shopfronten i Kvadrat. Jag byggde ett jultorg som fylldes med massa fina varor, alla väl passande under juleträdet. Sedan toppade jag hela härligheten med en drös av röda och cerisa tyglyktor. Det blev riktigt mysigt med det röda lyktregnet, ovan ser ni en bild på shopfronten under konstruktion. Nedan följer fler bilder på den biten...
.
.
Trine hjälpte till att montera lyktorna.
.
.
.
Morgonkos på Indiska! <3
.
.
.
Vi fann ut att lyktorna mycket väl skulle kunna passa som öredobbar. ;)
.
.
.
Efter avslutat arbetspass drog jag och Trine vidare till IKEA för inköp av diverse stuffing. Det blev så klart massa ljus inköpa av både mig och Trine och när vi var färdigpackade och klara såg vi ut som nedan...
.
.
Påsarna blev något tyngre än planerat, som så ofta hos IKEA. Det blev en lååååång, halkig och slitsam vandring till bussen. Puh!!! Som jag sa till en hårt sammanbiten Trine: Vilken tur att vi sparade IKEA-trippen tills snön kom. ;P
.
Under promenaden till IKEA fick jag finsamtal från Sverige. Det var min sötSara Geite som ringde för att kolla läget. det var helmysigt att knata fram på snö med Trine vid min sida och Geite i telefonen. Hon lockade mig till många goda skratt och hela mitt hjärta fylldes av kärlek för denna knasmysiga Malmöit. En tripp till Malmö måste bli av snart, snart...
.
Idag är det torsdag och jag börjar jobba kl 11. Dagen till ära ska faschion få sig ett lyft och ett flertal dockor ska skiftas på. För övrigt fortsätter tiden att rusa och jag med den. Tänk att det redan är den 8 november, hur gick det till och vart tog denna vecka vägen?!?! Hur ska man hinna allt man vill hinna med? Det känns som att jag inte hinner med någonting men ändå, det är inte den hela verkligheten. Jag har denna vecka hunnit hänga upp ett träd hemma ovan min pysselstation och igår var Oskar, Alfred och Joel hemma hos mig. Vi gjore hamlagad pizza med MASSA stuffing på. Att tonfisk, köttfärs, championer, pesto, fetaost, oliver och lök var en så lyckad kombo, det skulle jag aldrig gissat. :D
.
.
.
Tillbaka till trädet ovan mitt skrivbord. Tanken i dagsläget är att måla det svart, vi får se hur det blir med den biten och om det hinns med denna vecka. Hoppas, hoppas!
.
.
.
Igår, onsdag var det kundkväll på Indiska och det bjöds på pepparkakor och glögg. Mysigt värre!
.
.
.
Nu måste jag avrunda så jag hinner i tid till jobbet. Ha en fin dag alla skönbönor och mysgutter!
.
.
// Josefin Piggelin
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: MAMMA STINA

köp en svart sprayflaska så är det snart gjort. Tänk på att skydda golvet om du ska vara inne o måla annars får du släpa ut grenen på altanen. Bra att du har mycket för dej, då jag vet att du trivs med tempo. Hade köravslut igår, gick hyfsat tror jag, nu väntar jag ivrigt på Karros spelning på lördag, ska gå med Ia o Peter, trevligt ,trevligt, stor kram.

2011-12-08 @ 13:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0