Kvällskos

.
.
.
Det är onsdag och det råder kosstämning på Kirkegaten. Ljusen skimmrar vackert i den nystädade lägenheten som nu doftar svagt av liljekonvalj. Alla hemmets växter har fått sig e skvätt friskt vatten och själv har jag mummsat i mig havregrynsgröt.
.
.
.
.
.
.
Idag är humöret på topp efter en arbetsam men ack så effektiv och glädjefylld dag på Indiska Kvadrat. Inte bara humöret är bättre utan även hälsan. Den mariga förkylningen verkar så smått ha lättat på sitt grepp, nu slinter jag den snart ur klorna. ;) Gud som jag längtar efter mitt älskade löpband, snart, snart är jag på plats på Elexia igen och kämpar på bland alla andra tappra vinterbleka människor. Men inte ikväll, i kväll är det pyssel och fix som gäller. Med fina, älskade, halvvemodiga Kent och de starka kvinnorna i bandet Sahara Hotnights som sällskap blir det fart på Piggelinen. Mysfaktorn är hög bäst jag tisslar och tasslar runt med ulltofflorna på. Jag finner plats för nyframkallade foton, ryddar bland tindingar och annat bråte, skrotar runt i mina gömmar och låter alla minnen från året som snart gått svepa över mig. Tänk, vid den här tiden för ett år sedan hade jag precis tagit avsked av min älskade Ingrid i Trondheim som skulle bege sig ut på äventyr i stora världen. Guatemala var målet och nu stod inget i hennes väg, ja förutom jag då. Med tårar och massor av kramar tog vi så farväl och lovade ses igen. Även om vi nu inte lyckats få till ett möte detta år så har vi fortfarande hållit kontakten. Härliga människa, snart hörs och ses vi banne mig!
.
Sedan, i februari tog jag språget och lämnade trygga Trondheim och mitt mörka källarskrymsle till boende för ännu ett äventyr i Norgelad. Stavanger kallade och jag svarade. Nu har jag snart varit i mitt älskade Stavanger i hela 1 år, ofattbart!!! Vart tog tiden vägen?!?
.
Visst är det fint att refflektera och minnas tiden som gått och visst är det spännande att även låta tanken snudda vid den tid som komma skall. Det känns lite som om att jag krupit upp i en karusell och nu bara väntar på att mannen vid spakarna skall trycka på den stora giftgröna knappen "GO". Woooom!!! Rätt in i äventyret som kallas framtid...
.
.
.
Köksbordet pryds så klart av levande ljus, de har fått sällskap av mitt fina julekort från x-sambon Christina.
.
.
.
Baggarna passar på alla lysen i stuen...
.
.
.
.
.
.
Pysselhörnan...
.
.
.
Hästi breder ut sig på den nybäddade sängen, kan man ha det bättre!?
.
.
Det var lite bilder från mitt lilla krypin, hoppas ni gillade den lilla titten och hoppas att även ni har/har haft en kreativ, pysslig och koselig kväll!
.
Snakes! ;P
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0