Maggiolischus afton!

.
.
.
Den 30 November då var det varmt i lyan. Ett gäng svenskar samlades i min enkla boning för att mysa, vissa kom för att chilla runt och bara hänga, andra för att få det senaste skvallret, vissa kom för värmen och närheten, en kom för att kika på min spiksamling och låna med sig en spik eller två och vad viktigast var, vissa kom för att peppa inför kvällens konsert!
.
Marja, Oskar, Niklas, Fredrik, Patrik och jag skulle kvällen till ära, ÄNTLIGEN både få se och höra Veronica Maggio hålla konsert på Folken. Även Malin, Joel (Joel nr. 2 ;P), Madde, Linda och Lindas en tjejkompis och Irma var på plats hos mig på Kirkegaten. Vardagsrummet var proppat till bredden, något som börjar bli en vana och jag storkoste mig som alltid när jag har besök av alla dessa sköna människor. Det dracks te och öl, mystes runt på mattan, kramades, kliades i hår och på ryggar, njöts av levande ljus, klagades på avsaknaden av bra och kvalitativt ljud från min dators futtiga små halvsprängda högtalare och kikades på knasiga klipp innan det bar ut i kvällsmörkret på vitt skillda håll. Här kommer tre galet skojsiga klipp som präglade resten av kvällen. Mestadels gick youtubandet i djurklipp, vi snöade på något konstigt vis in i djurvärlden och där blev vi kvar...
.
.
.
.
.
.
Min och Niklas favvo, Baby Monkey! :D
.
.
Patrik, Joel, Malin och Marja softade i soffan.
.
.
Hallbestyr och konstigheter...
.
.
Marja kände peppen och bjöd på ett bedårande skutt medan de andra svenskarna snällt radade upp sig.
.
.
.
.
Väl på Folken fortsatte kvällen i samma glada anda. Marja, jag och grabbarna skuttade runt till sköna låtar, fnittrade ock kramades. Jag tror både Marja och jag sjöng med i varenda låt. Även Patrik imponerade med sina låttextkunskaper och gjorde stort intryck. Eftersom peppen och lyckan var total efter konserten beslöt vi oss för att dra vidare. Efter en hel del velande och promenixande fram och tillbaka efter Stavangers små gator och gränder ändade vi så slutligen upp på ett så gott som folktomt "Gossip". Där sjönk vi ner i en soffgrupp och njöt av härliga 80-talsdängor, komiska affischer som pryddes av folk med fluffiga knasiga frisyrer med stora färgglada sminkningar. Så småningom, när klockan närmade sig tolvsnåret skrotade jag hem till mig och kröp till sängs, lyckorusig och med ett vilt bultande popphjärta.
.
Ännu en magisk kväll i Stavanger hade gått av stapeln och medan jag låg där ihopkurrad till en liten boll i min stora säng passade jag på att lagra alla kvällens intryck. Alla dofter, samtalen, folket, värmen, musiken och den där pirriga kännslan långt ner i maggropen som man inte ens i närheten kan beskriva, även om man målar med alla ord i hela världen. Kosfaktor på denna afton var 200% och mitt hjärtdjur spann sig til sömn även denna mörka och blåsiga natt i Stavanger.
.
.
// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk
.
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0