Spontan tacobirchdag och alla hjärtans dag!

.
.
.
Igår efter jobbet mötte jag upp Irma, Linda, Marja och Oskar på favoritfiket Böker & Börst för att fira Marja-hjärtats födelsedag. Jag svepte en varm chokolade med flöte och sockerkickade sedan igång kvällen. Snart fick vi sällskap av Freddie och en kortlek letades fram. Vi spelade vändtia, sjuan och även lite hederlig poker hanns med. Mysigt var det bäst vi satt där och trissade varandra, tisslade och tasslade och småfnittrade åt allt och inget. Oskar nämnde vid ett senare tillfälle ordet köttfärs och som i ett trollslag hade strax vårt proppfulla bås och dess bordsfolk enats om att en tacokväll var ett måste, NU! Linda och Freddie som varit ute och tagit "frisk luft" överrumplades med påbylsade och peppiga svenskar som så gott som redan var på väg mot butiken, mot tacokvällen på Kirkegaten 34.
.
.
Ett stycke birchdagsbarn! ;)
.
.
Irma, Marja, Oskar och Freddie styrde kosan mot butiken medan jag och Linda knatade i förväg hem till mig för att styra upp kvällens mysigheter. Det gick inte många minuter fören hela skaran var på plats hemma i mitt kök som så många andra gånger förr. Mysfaktorn var hög och stämningen god, varm och hjärtlig. På släptåg, från den korta lilla avstickaren till butiken hade gänget fått med sig ett stycke Theodor. Nu var vår lilla skara uppe i hela 7 myspysiga svennar och matlagningen togs vid. Oskar styrde köttfärsen medan Marja, Freddie och jag ordnade med det mesta andra. Inte att glömma, Lindas lysinsatts (hon tände nästan alla ljus, en av de absolut viktigaste uppgifterna på kirkegaten).
.
.
.
Glada i hågen var vi alla, speciellt då smällkaramellerna med söta papperskronor delades ut. Det smälldes smällare och prasslades i papper, ordvitsar lästes och skrattades åt och sedan var maten plötsligt redo att avnjutas. Alla trngdes runt det lilla runda bordet i köket och lassade mat för glada livet. Sedan slog vi oss alla ner i vardagsrummet och spiste. När maten var äten sjöngs en vidunderligt vacker "birchdagssång" och ett inte allt för välinövat hurrande utfördes. Resten av kvällen spenderades småsnattrandes och skämtandes runt vardagsrumsbordet. Det kikades på blandade Youtube-klipp, Mia och Klara och berättades pinsamheter och annat skojsigt. Nedan följer några av kvällens många klippkik...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Smällkaramellernas rester glittrade och glänste fint på bordet. Tänk att "skräp" kan vara så fängslande och vackert...
.
.
.
Linda-hjärtat <3
.
.
.
Matväntan. Från vänster: Oskar, Irma, Linda, Freddie och Theodor.
.
.
.
Gänget! <3
.
.
.
Mina tre sötnötar! Linda, Marja och Irma.
.
.
.
Busmys...
.
.
.
.
När killarna sedan gått dröjde sig mina sötnötar kvar, det dansades loss lite och busades runt varpå det riktiga myset kunde börja. Alla klappade, smekte, myste, kramade om och kliade varandra. Tänk att man kan ha så fina och pysmysiga vänner ändå! Utöver allt mys hann var och en också med att lätta sitt hjärta lite, skönt och behövligt på alla fronter denna måndagskväll. Tur att vi alla finns där för varandra, peppar, puschar, tröstar och stöttar. Fina är dem de där tjejorna! <3
.
.
.
Jag och Linda...
.
.
.
.
Gårdagens kosligheter måste på något sätt lyckats smitta av sig och ha runnit över på denna tisdag. Min morgonpromenad till bussen i var förtrollad av månsken och stjärnglitter, se ovan. Nedan kan ni skåda min hemgång...
.
.
.
.
Inte så illa det heller med träd som gnistrar och nyfallen snö!
.
.
.
.
Vackerhet, inte sant!?!
.
.
.
.
.
.
.
Denna tisdag har verkligen gått i kärlekens tecken. Jag har hunnit med att prata med fyra hjärtan från Sverige idag, varav en av dem min kära mammis (resterande var Elin, min fina fina vän. Kärlekskranken och lillasyster Julia och så Mikael). Hon skickade även en bild på sin "julgran" (ses ovan) och tackade för de fina juletrepynten jag sänt henne med posten (glashängen i silver, så klart inhandlade på Indiska).
.
.
.
.
Såhär om kvällen har jag ryddat efter gårdagens festligheter och pysmysande. Det var rätt så mycket disk att ta reda på efter allt mummsande igår, men med ett par lånade gröna mysbyxor och ett par varma tofflor på gick det hela som en dans. Städningen utfördes med ett leende på läpparna, vad annars efter två helt fantastiska dagar i Stavanger fyllda av både värme och kärlek.
.
Nu ska jag höra av mig till ytterligare ett hjärta innan mitt eget lilla myspurrande hjärtdjur tar kväller efter något som ändå måste räknas som alla hjärtans dag.
.
Natta mina sköna! <3
.
// Josefin Koselin Barfotabarn och Fnitterflicka
.
.
.
.
.
.


Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Bra filmsnuttar! Du bor ganska bra där mitt i Stavanger, eller hur? Ni hamnar allt som oftast hos dig på era träffar. Både bra och dåligt. Bekvämt att inte behöva åka buss när festen är över, men en del disk och städning att ta hand om. Kul har ni i alla fall!

Du må tro att det är fint här hemma nu. 2 dm snö och mycket vackert skottad gård. Tyvärr blir det väl tö igen och då vet man inte hur det går med den härliga snön.

Jag har idag fått jullov och njuter av den härliga känslan av att ha 19 lediga dagar framför mig. Avundsjuk?

Ha det bra, gumman. Ses snart!

2011-12-21 @ 00:03:20
Postat av: MAMMA STINA

Hoppas er mat var bättre än klippet : "dålig mat".

skoj film, ps mitt träd är vackrare i verkligheten, det får stå kvar tills Du kommer. Kram!

2011-12-21 @ 13:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0