Where is the love?

.
.
.
Ja, ibland kan man undra. Ibland kan man också veta, så precis så att det värker i hela kroppen. Min kärlek är spridd på så många platser på denna jord. Min kärlek finns i Stavanger, i Trondheim, i Hedemora, Oslo, Malmö, Göteborg, Stockholm, Tyskland... Just denna kväll har jag drabbats av den ökände baciellen hemlängtan. Jag saknar mina systrar, min fina mamma, min lilla pappsi, katterna och ja till och med gråa, nergådda och fula Hedemora.
.
.
.
.
.
Det blev inget advensmys för min del ikväll. Syskon- och familjesaknaden blev allt för stor, den åt upp mig inifrån och lyckades nu ikväll gnaga hål i min så väluppbygda förstärkning, hela vägen ut. Tårar har trillat och några samtal har ringts. Jag bara måste se till att ta mig hem snart innan hela jag äts upp av saknaden och tomrummet. Det är tur att det finns så många fina varmhjärtade människor här omkring mig som kan trösta och plocka ihop skärvorna av mig när jag är trasig. Men just ikväll är jag själv, det är på ett sätt ganska så skönt att bara få vara, känna och sakna lite.
.
.
.
.
.
Jag lyssnar på Nina Perssons "Song for the leftovers" sittandes med mitt mystäcke i soffan med en varm "Hästi" i knät. Skör innifrån och ut, bra eller dåligt? Det kan jag inte säga. Jag känner mig märklig, kallt tom och varm på en och samma gång.
.
.
.
.
.
.
.
.
Men visst har vi fin julbelysning i ett av träden i Breiavannet!?! Hjärtefin tycker jag i alla fall. <3
.
.
.
.
.
Ovan ses en bild tagen nere vid kajkanten vid Vågen. Jag försökte fånga på bild hur blåsigt och regnigt det är i Stavanger just nu. Under veckan har vi haft både snö, hagelstormar och oska/torden mitt på ljusa dagen. Det har blåsigt så hårt att vi varit tvungna att ha dörrarna till butiken i byn stängda. Statyn på bilden ovan ska över huvud taget inte stå i vatten så det säger lite om hur höga vågor vi haft. Galet!!!
.
Nu ska jag värma mig lite te, slicka mina sår och försöka limma ihop mig själv lite med en god bok. Det får allt bli tidig kväller för min del ikväll.
.
Natta alla varmhjärtan! <3
.
// Josefin Barfotabarn, skörhjärta och systersaknare
.
.
.
.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0