Blåmärken och solstrålar...




18 kartonger, 2 mattor, 3 tvättar, en fullproppad resväska och 4 nya blåmärken blev resultatet av gårdagens slit. Jag har så gott som packat allt nu, det som återstår är lite porslin och alla torrvaror från skafferiet. Det känns skönt att ha fått det mesta gjort så jag har gott om tid att spendera med mina vänner så här de sista dagarna före avfärd. Nästa lördag vid denna tiden går mitt plan ner mot landning i Stavanger, jag kan fortfarande inte fatta att det är så snart även om alla kartonger längst sov/vardagsrummets alla väggar stirrar uppkäftigt mot mig som en ständig påminnelse om att mitt liv är på väg att förändras ännu en gång...

Idag när jag vaknade kunde jag skymta solens värmande strålar som trevade sig ner till min källare och silade in genom persiennerna. Så nu snabbt innan solen hinner ändra sina planer ska jag rusa genom duschen och tvätta av mig allt flyttdamm varpå solbrillorna ska slängas på och en tur ner på byn ska avnjutas. Idag ska jag bara slappa och jag riktigt längtar efter att slå ner min lilla rumpa på något mysigt café med min bok, en stor latte och en krispig sallad. Jag är för närvarande helt uppslukad av Ken Follet med boken "Katedralen", fortsättningen på serien Stormens tid. Underbart fängslande läsning även då jag läser den på norska. ;)
Idag spritter det lite extra i benen och jag känner att ett flertal små glädjeskutt kommer att få se dagens ljus denna strålande lördag.

Kära vänner, solen väntar! Hoppas även ni passar på att njuta av dagen och denna underbara helg. 


  

Kramelikram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0