Färgexplosion og Mysfika




Hej kära bloggläsare, vänner och familj!
Ledsen att det varit ett litet glapp i mitt bloggande. Men livet har pågått och jag har haft fullt upp på ett helt ljuvligt sätt med mitt nya jobb. I veckan har jag både varit i Stravanger och Sandnes och jobbat. Kan inte säga annat än UNDERBART!!! Jag har fått ett så otroligt bra mottagande både på jobbet och hemma så jag är lite rörd av det hela. Kathrinem, min butikschef i Sandnes har varit en klippa, ställt upp och skjutsat mig till IKEA och till Plantagen, kört mig på sightseeing och massa, massa mer.

För er trogna bloggläsare så kanske bilden ovan minner er om en tidigare bild. Då jag för några månader sedan fick besked om att jag ar erbjuden jobbet i Stavanger så googlade jag på byn och fann en härlig bild på en riktig färgklick till gata. Och nu, nu har jag varit där!!! Jag har stått där på riktigt nu mitt ibland allt det knalliga, undersköna och den något udda. Jag måste nypa mig i armen både en och två gånger. Jag kan inte fatta att jag verkligen är här. det är som att ha kommit rakt in i en drömvärld som jag inte ens visste om att jag drömt om. Livet är sådär underbart rosaskimmrande och vardagen med sina utmaningar utlovar ännu mera fantastiskt. 
Jag säger som jag förklarade det för en vän. Jag käner mig rent av otrogen mott mitt älskade Göteborg och faktum är att mina älskare nu har blivit utbytbar. Stavanger är helt fantastiskt magiskt och fängslade med sitt gytter av små stenlagda gator och gränder. Här kan jag verkligen leva, jag är upp över öronen förälskas och Stavanger blir inte mindre hjärtenära då jag ser klätterhortensian på grannhusets gamla trapp skjuta knopp...

Jag har så mycket att berätta om och så mycket att visa, här i Stavanger händer det något varje dag och fotona bara väller in i datorn och väntar på att få se dagsljuset på bloggen. Tills vidare får ni nöja er med lite bilder från världens mysigaste café jag och Christin besökte i söndags (tänk att jag redan varit här 1 hel vecka!!! Galet!!!). Det är inte bara världens kosligaste café, de har världens godast varma chocklad också. :)



Streetart finns det gott om och överallt, vart jag än vänder mig finner jag vackra/konstika/härliga saker att fota.


För er som kommer och besöker mig så är detta en given plats att göra en visit på. Nu föreslår jag att ni bara tittar och njuter och låter de pangiga färgerna bära er bort, hela vägen till mig och mitt älskade Stavanger. Vet ni vad!? Gatorna här i byn är extra sprallvänliga, något som passar alldeles utmärkt för ett piggelint barfotabarn. ;)



Tuffsöt...






Sambon Christina lånade mina brillor över dagen för att skydda sig mot de härligt värmande vårsolstrålarna. Här står vi utanför det lilla cafét...



Självklart finns det här en dold liten innergård, fylld av mystik...



Innergården...



Härliga lyktor och finurligt dekormålat träd...



Närbild...



Jag njuter av den fantastiska omgivningen medan solen värmer skönt på ryggen och tinar upp min frusna själ.



På muren klättrar denna filur och ser till att hålla odågor till grannar under uppsikt och på avstånd.



Mmm, varm choklad!






Här kan man se in bakom kassadisken uifrån den lilla innergården.




Det var allt för denna gång, nu ska jag krypa till sängs i mitt mysiga rum (jag är äntligen så gott som klar med rummet). Jag har verkligen fått till en hög mysfaktor och jag trivs, trivs, trivs!!! Jag kan gärna spendera flera dagar enbart vistandes på mitt rum, luktandes på alla sköna, gröna blommor och dansandes i de levande ljusens sken.

Äntligen är jag hemma...









Kommentarer
Postat av: mamma stina

Härlig att Du funnit dej så väl tillrätta, jag vill komma o gå i alla spännande gränder, känns som ganska långt till 15 maj, men, men snart är vi där. kram

2011-02-27 @ 14:41:57
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: Lina

DIT vill jag gå! :) Härligt att höra att du trivs så bra redan! KRAM

2011-02-27 @ 21:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0