Friskförklarad!!!




Wieeeeeeeee, jippeydijey och hallelulja!!!!! I morse då jag satt i stuan och njöt av smörebrödet med varma coctailtomater på, som min kära sambo Christina lagat till mig så pep det till i telefonen. Det var ett sms från Ranheim legesenter som tillkännagav att mina levervärden var riktigt bra igen och att jag härmed var friskförklarad. Jag riktigt tjöt av glädje och skuttade några extra skuttiga glädjeskutt i min iver.

Vilken start på mina första arbetsdagar jag haft, på två dagar har jag redan hunnit med att skylta om hela fyra skyltfönster samt rensat och gjort iordning dek.förrådet. Sjukt nöjd med min insats så här långt och imorgon blir det nya tag igen. Det är dags för min första dag på Indiskabutiken Kvadrat i Sandnes. Spännande, pirrigt och hur sjukt kul som helst ska det bli! Yeah!! Imorgon kommer min andra nya chef, Catrine och hämtar upp mig för en gemensam bilfärd till butiken. Can't wait!!! :D

Idag blev jag medbjuden på en fest som skall infinna sig på lördag, jag som redan är bjuden av sambon med på någon musiktillställning. Det ryktas om att det skall vara technomusik så kan hända ställer jag in dessa planer och slår följe med Trine från Indiska och hennes gäng för en tur ut på byn istället. Vi får se...

Jag hoppas ni har lite överseende med min alldeles galna positivitet och mitt överskott på glädje, t.o.m. jag känner att det lätt rinner över och blir lite mycket ibland. Men saken är den, jag kan inte hjälpa det. Jag har varit dålig så länge och sparat på mig så mycket vilja och energi och det bara måste få komma ut nu. Och ut kommer den, det kan jag lova. skuttar och hoppar mest hela dagarna i ända, mina vanor om att vissla och sjunga är på plats igen som sig bör då jag både mår bra, trivs med min omgivning och är frisk. Idag lyckades jag t.o.m. vissla och sjunga en liten truddelutt för min nya kollega Trine och hennes sambo Ole. Jag höll på och fixade på lagret och hade ingen aning om att de satt i fikarummet bredvid. Gissa om jag blev snopen då jag klev in i just fikarummet för att stryka. Ha ha! Tur man kan bjuda på sig lite ibland så att anda får lite glädje och får nöjet att skratta. :D 

Nu kommer snart Christina hem och det betyder bara en sak. TRÄNING! Idag är det dags. Äntligen kan jag börja träna igen och varför vänta längre än nödvändigt?!? Det blir en tur på gymmet som ligger så nära som 20 meter från vår ytterdörr. Kan det bli bättre!?! Och alla oroliga hönsmammor, vänner och kärlekar där ute, jag ska ta det försiktigt, jag lovar! ;)


Stor puss på er alla, hoppas ni får en fantastik kväll!
Kan hända återkommer jag redan ikväll igen med lite bilder, får se hur mycket jag orkar.
Puss igen!




Kommentarer
Postat av: Maren

HURRA, DU ER FRIIIISK! Vi kommer altså ikke til å tjene oss styrtrike på at du tar kyssesyke-knockout på hele Stavanger, så du vet hva du må gjøre Nordman: finn en rik oljesjeik i oljebyen, gift deg raskt, og adopter meg og jan. Dette blir kjempebra! Vi kan lage laks og alt.



Fantastisk fint å høre at du har det fantastisk bra. Skulle bare mangle. Du ER jo fantastisk :) Savnes HER, men samtidig er det stas å høre at du har det kult DER! Fiskene hilser på sin måte, og jeg fortsetter jakten på en jobb, slik at jeg kan komme på besøk SNAREST. Have fun, but take care of your liver. Its still THERE, you know :) Fred ut!

2011-02-22 @ 21:51:58
Postat av: MAMMA STINA

Härlig att märka att Josefin piggelin är tillbaka. stor kram

2011-02-23 @ 13:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0