Vålandskogen...




Idag är det måndag den sista februari. Jag har precis genomfört min första joggingtur Stavanger i det friska vädret. Fler gånger kommer det att bli, det kan jag lova direkt! Det finns så många fina gator och söta stråk att jogga fram att jag för stunden överväger att strunta i att över huvud taget köpa träningskort. Jag föredrar ju ändå att jogga utomhus och eftersom vädret och klimatet redan erbjuder värme, ljus och skönhet så kommer jag säkerligen inte få mycket användning av ett träningskort ändå. Men nog om det nu...

Här kommer fotona jag tog igår i den vackra Vålandskogen. Jag vill gärna fota här igen, det finns så många möjligheter med denna otroliga miljö. Nästa gång är planen bla.a. att min kristallkrona får slå följe, det kan nog bli bra. Idéer finns det gott om och fantasin spirar... det ska bli kul att se de Julias bilder på mig och hur hon valt att retuschera dem, vilket ljus och vilka färger hon användt. Ni som har öga för detaljer kanske kan se att mina bilder ser lita annorlunda ut mot hur de brukar se ut. Jag fick nämligen låna Christinas 50 mm objektiv, vilket gör bakgrunder mer suddig och grummlad. Nu vill jag självklart he ett sånt, det blir verkligen något helt annat! Nu står alltså ett objektiv högst upp på önskelistan. Det känns långt till nästa lön men det kommer väl vara värt väntan. Nu har jag inte mer att tillägga än: Titta och njut (lämna gärna en kommentar, det är så kul att läsa era reaktioner och tankar)!   


Vackert åldrade trädstammar...



Prassellöv och härligheter



Julia och Christina...









Ljuva Julia






Ett av mina absoluta favoritfoton, jag blev väldigt nöjd med det.



Vackra Christina!



Söta Julia!






Fnittrig! :)



Filurig! ;)



Flummig! :D



Mina fotokompisar ♥



Självklart fotade jag även denna skylt för att komma ihåg var vi var och vade denna underbara skog hette.




Nu kom precis christina hem från jobbet. Jag ska genast springa genom duschen och sen ska vi båda mysa ner oss i soffgruppen och ha filmkväll.

Over and out!
♥ Lots of Love ♥/

Piggelin



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo en del bara njuter av livet! Själv deppar jag under en hög med räkningar som ska betalas. Tänk om jag bara slapp detta en enda månad! Ha det bra, Josefin Pralin!

2011-02-28 @ 21:26:51
Postat av: jullebulle

superfina bilder! du ser ut att trivas riktigt ordentligt! hoppas allt är fint systermin, love you!

2011-02-28 @ 23:28:37
URL: http://juliaanordman.blogg.se/
Postat av: MAMMA STINA

Vad konstigt, jag tyckte bäst om sista bilden!

Äntligen så är det första mars, kanske man kan se fram emot lite takdropp snart, tänk när man får köpa första blomman att ställa på trappen, underbart!(som Julia o jag sjunger i kören) Snart är det nog maj oxå, ska bli så skoj, Träffade en norrman igår so var från Oslo, han sa att det var knappt han förstod dialekten i Stavanger. Hur går det? Kram!

2011-03-01 @ 13:50:47
Postat av: Lina

Vad mysigt ni verkar ha det tillsammans.. KUL!

2011-03-01 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0