Och smittobäraren är....





..... Ingrid!?! Jag har precis fått besked från en smått förundrad och konfunderad Ingrid i Guatemala om att testresultatet om kyssesyke hon tog innan avfärd från Norge visat sig negativt. MEN, ja det finns ett men precis som i alla bättre historier. Testet visade att hon haft det redan. Förmodligen nu i höst och under julen då hon var sjuk en hel del. Så nu har vindarna vänt. Vi har länge gått och oroat oss för att jag ska smitta Ingrid och riskera hennes resa men nu enligt testresultatet så kan det faktiskt vara ombytta roller. I själva verket är det mycket sannolikt att hon faktiskt smittat mig. Ha ha, ibland är livet absurt och helt galet ironiskt! Tur man kan skratta åt eländet. Jag vill inte ens tänka på hur stackars Ingrids lever mår, som vi härjat på den senaste tiden och hon som dessutom tränat flitigt och fortsatt festandet utan mig då jag fick min diagnos. Herregud!     

Kanske vi borde börja bära munskydd för att minimera risken att smitta andra? Killen på bilden ovan verkar ju i alla fall ha hittat ett sätt att kringgå det här med kyssesyke, en finurlig lösning på ett trist problem. ;)

Ja folkens, jag ville bara delge denna delikata lilla informationen. I själva verket borde jag sova sedan länge men jag råkade på något vis fastna mitt i Sex and The City och Mr. Bigs hjärtekrossande kallsinnade jobbförflyttning till Paris. Men nu får det vara nog, jag har mättat mitt intag för denna gång så nu blir det buuuuummmmms i sääääng!

Natta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0