No muffins for you, part 2.




Det har blivit dags att plocka fram en gammal goding. Bilden ni ser nedan var min och fröken Geites ledstjärna en längre tid under vår studietid i Leksand då vi tränade som tokar och knaprade sallad för brinnande livet. ;) Nu är det så dags igen! Jag och Sara skypade här om dagen och beslöt oss för att åter en gång gå in för ett mer hälsosammare leverne. Så sedan några dagar tillbaka har jag inlett min nolltolerans. Inga kakor/bullar/tårtor, godis, chips, popcorn eller andra onyttigheter! Snabbmat ska undvikas, bröd är bannlyst och herr kolhydrat är numera den erkända ärkefienden! 

Det känns fint att ha tagit beslutet och jag känner redan att kroppen är glad och tacksam. Snart ska jag nog våga mig på att börja träna igen också, hoppas bara på att få fina, förbättrade resultat på mina leverprover som jag ska ta denna vecka. Som jag längtar (nej självfallet inte efter att ta leverproverna, så kul är det inte att få en läskig nål i armen och bli tappad på blod. Jag menar så klart träningen ;P)!!! Jag håller på att bli smått galen av att inte få träna. Jag saknar mina endorfinkickar och den sköna känslan man får i kroppen efter ett hårt träningspass. En av de saker jag ser som mest fram emot med flytten och det kommande livet i Stavanger är att jag kan köpa träningskort. Jag hoppas på att finna ett bra gym som kan hjälpa mig att komma igång och att göra en analys av vart jag står hälsoformsmässigt då jag börjar. Förhoppningsvis hjälper de mig även med att ta fram en personlig träningsplan. Jag tror verkligen det skulle göra susen för mig att ha något att utgå ifrån. Regelälskare och listoman som jag är så gissar jag att detta vore det ultimata för mig. Vi får se...

Tanken var från början att starta med detta när jag kommit till Stavanger men så kom jag att tänka på hur dumt det egentligen var. Varför skjuta upp något man kan göra idag till imorgon? Jag visste ju redan att jag skulle börja med detta, beslutet var fattat och viljan på plats så varför inte börja på stört!?! Så, så fick det bli. Idag har jag tagit en promenad som en liten försmak på träningen och imorgon, om formen känns bra ska jag prova på lite yoga för det brukar alltid göra min väl. Men nu blir det nog filmmys med mina flyttkartonger. Jag hade nämligen glädjen att hitta en av mina absoluta favoritfilmer på tillbud här om dagen, Amelie från Montmartre. Tjejen i filmen lever, precis som jag för alla de små glädjeämnena varadagen har att erbjuda. det är verkligen en fin film och om ni inte har sett den så GÖR DET! Vackrare film får man leta efter, älskar ljuset, miljöerna och alla små, små detaljer. Allt är verkligen genomtänkt och helt fullkomligt underbart sammansatt till en enda stor fluffighet och kärlek till livet. Att huvudkaraktären är en stark, livsglad och listig kvinna som vinner små triumferande "krig" och sätter elakingar på plats trots sin snälla natur gör ju heller inte filmen sämmre. ;) 



Ha en fin kväll folkens!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0