The power of music




Musik har alltid haft en stark innverkan på mig och har så än idag. Tänk att något så "simpelt" som olika toner sammansatta på olika konstnärliga vis kan framkalla så mycket kännslor. Mirakulöst, magiskt och märkligt på en och samma gång...

Idag när jag stod i min ensamhet i Indiskas källare och strök kläder till 3 torsos så spelades plötsligt låten "New City Love" av Jonas Game. En låt jag har många minnen kopplade till, både bra och dåliga, glada och ledsna. Min första reaktion var glädje, jag älskar verkligen den låten! Den minde mig om en härlig vistelse i Malmö då jag bodde hos min kära vän Sara och praktiserade på Åhléns City. Även minnet om krasande grus från mina nya joggingskor under vårens första utomhusjoggingtur i en grön park, skutt och härliga glädjehopp över parkbänkar, välmående och bubblande glädje hör denna låten till. Det var en tid i mitt liv då jag kände mig så stark och lycklig, helt galet vimmelkantig av kärlek till livet. Jag levde i en rosa liten bubbla och svävade på moln...
Men sedan vände det. Från att ha minnt mig om olika härligheter till att plötsligt bli påmind om smärta, svek och något av ett krossat hjärta. Jag började bli ledsen och strykjärnet svepte inte längre så obekymrat och lätt över de olika plaggen. Då kom den plötsligt, ilskan!!! Jag blev helt enkelt förbannad (som vanligt, som pappa skulle säga ;)). Inte ska en dålig människa som behandlat mig illa även få förstöra en av mina absoluta favoritlåtar, jag vägrar!!! Med det färskt i tankarna skruvade jag bestämt upp volymen och sjöng med i full styrka tills den sista tonen fadade ut. Det kändes fint och det där gråa klibbiga och trista försvann igen. Jag stod där med mitt ångande strykjärn och ett segervist leede på läpparna. Precis som musik så är tankens kraft är otrolig. Det gäller bara att välja inställning...    





För övrigt har det varit en fin dag. Jag och Catrine sammanställde veckoplaneringen och sedan makade vi ihop rean ytterliggare och skapade en helt ny vägg med mode. Jag börjar känna den där gnistan av den härliga piggelin-energin ta form innom mig igen och det visas faktiskt redan på flera sätt att jag börjar repa mig. Äntligen både visslar jag och sjunger dagarna igenom och mitt humör är betydligt stadigare och gladare än det varit på länge. Det är helt underbart att åter vara på jobbet, jag vet att jag sagt det förut men jag menar det verkligen så ni får allt stå ut med lite upprepning. ;)

Imorgon ska jag ta vid där jag slutade idag. Jag ska krympa ihop rean på övre plan och sedan göra en typ av miljöskyltning med hjälp av gardiner på glasgolvet i butiken. När det är gjort så skall en hel uppsjö av nya sjalar/skjerfs placeras ut i butiken, det blir förmodligen att bygga en helt ny ACC-front (accessoar vägg). Jag gleder mig! :D

Men nu mina vänner ska jag vila mig, det har varit en lång dag och jag behöver återhämta mig. Hoppas även ni haft en fin dag och kom ihåg: 




 ♥ Kramelikram ♥




Kommentarer
Postat av: mamma stina

gillade musiken, kändes som lite av din energi förflyttades till lilla Hedemora, det behövs då jag har blivit förkyld. Tänker jobba ändå för idag kommer boråstapeter på besök, nu tänker jag vispa runt med dammsugaren, det är så mycket trevligare att komma hem då= friskvård. Tur att Du har en positiv inställning till livet, helt rätt för de är Du själv som väljer o styr över dina känslor, fast det är en träningssak o kräver envishet o koncentration. men det har du ju! JÄTTEKRAMEN!

2011-02-08 @ 08:06:38
URL: http://juliaasc.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0