Party, pannkakor och söndagskos...




Igår, lördag var en riktig toppendag! Det spatserades i byn, småshoppades och gjordes ett besök på Ostehuset där världens godaste clubsandwich avnjöts (allt i sällskap av sambon Christina). Efter turen till byn begav vi oss hem för att förbereda oss inför kvällens festligheter. Jag var bjuden hem till arbetskamraten Trine på förfest ihop med ett högljutt gäng. Allt som allt blev vi till slut ca 10-12 personer varav alla utom jag och Trine var killar. Ljudnivån och stämningen steg för var minut och det hela var en mycket trevlig tillställning med ett härligt gäng människor. Utöver det härliga sällskapet så njöt jag i fulla drag av Trine och Oles fina lilla lägenhet/hus i gamla Stavanger. Ett välbevarat åldrat hus med härligt lutande golv, sneda små skrubbar och vrår, knakande golvbrädor, vackert putsade murverk och patinerade grova trästockar. Det var så mysigt!!! Precis så som dem vill jag bo. Underbart kommer inte ens i närheten av att räcka till som beskrivning. Att hela härligheten sedan ringas in av små gatstensbelaggda smågator med inhängnader, murar, snirkliga trappräcken, branta backar, gamla svarta smidesgatulyktor, trånga gränder och välskötta rabatter gjorde knappast saken värre. Här vill jag bo, vilken dröm!





När klockan började närma sig tiosnåret drog vi vidare till "Halv tolv" där vi gick på konsert med Morten Abel. Vilken kanonkväll det blev! Musiken var underbar, humören på topp hos oss alla och stämningen var rent magisk. Det var nästan så att man kunde ta på den laddade energin som låg i luften inne på klubben. Det skakades rumpa, grupphoppades i takt till musiken och dansades tätt, tätt i det blinkande strålkastarljusen. Det var ganska underbart att stå där mitt i mängden med främlingar och nyfunna vänner i mörkret, känna hjärtat hoppa i takt till basen och det där välbekanta pirret i maggropen. Wieee!!! ;)
En helt fantastisk första utgång i Stavanger!




Tyvärr kom jag och Trine ifrån vårt glada gäng då vi stod och köade för att få ut våra jackor. När vi efter en lååååååång stund äntligen fick fatt på våra kläder var killarna sedan länge borta. Kvar stod Ole och väntade troget på sin Trine. Så fint, det är kärlek det! Då paret var trött drog jag själv vidare till utestället "Matinique" där jag mötte upp Julia och sambon Christina. Vi skrotade runt lite i byn innan vi fick med oss ett gäng hem på efterfest. Festen höll på ända fram til kl 05.30. Men det ska sägas att det nog var världens lugnaste efterfest. Alla låg och dåsade huller om buller i lägenheten och snackade lite lagomt djupt. Täcken, kuddar och glas stod överallt. Det delades ut fotmassager och mystes i soffor. Eftersom timmen blev så sen som den blev så sov gästerna kvar. Till min glädje fanns i vårt gäng en hejjare på pannkaksstekning så det blev pannkakor och filmmys för hela slanten dagen efter. Underbar start på dagen!


En film vi såg var "Hallam Foe" (se trailer ovan), helt fantastiskt konstig och härlig. Bör ses!



Nicolaj vänder pannkakor som värsta mästaren! :D

När vi väl ätit och vi tjejer (jag, Julia och Christina) sprungit genom duschen blev det sedan en tur ut i skogen för en photoshoot. Skogen var så fin, mysig, magisk och mystisk, allt på samma gång. Vi tog många fina bilder och koste oss av den friska luften utomhus.



Julia och Christina..




Nu har jag och Christina precis ätit hennes paradrätt, kyckling fylld med pesto, fetaost och soltorkade tomater och avnjutit ett flertal avsnitt av "Sex and The city". Klockan är mycket och det har blivit dags att krypa till sängs.

Hoppas ni får en underbar vecka! Puss





Kommentarer
Postat av: MAMMA STINA

Jahaja! Så partysvensken är igång igen, leta ut lämpliga offer till din lilla mor, kanske det finns nått dansställe där jag kan ragga oljeshejker? Det är nog gott om sådana 17 maj, tror Du inte? Stora kramen!

2011-03-01 @ 13:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0