Wiiiieeeee!!!




Önskar jag hade lite mer tid att blogga men lägenheten skriker om att bli städad. Idag (i kväll) är min enda chans att hinna med den trevligheten så det är bara att bita ihop, sammla kraft, kavla upp ärmarna och sätta igång.

Imorgon väntar en tur till Ranheim Legesenter där nya prover ska tas för att se hur väl min stackars lever repat sig. Efter läkarbesöket blir det fikastund med älskade vännen Maren och sedan swisch, swosch direkt till jobbet (12.00-18.15). När jag sedan jobbat mitt sista pass på Indiska i Trondheim (snyft!!! :/) är det dags för ett raskt ombyte innan restauratbesök, festligheter och avskedsmiddag avnjuts sammen med min kära Indiskafamilj. Tusan, kom precis ihåg att jag glömt köpa vattenfast mascara!! Hur ska detta gå!?! Säkerligen kommer en tår eller två (snarare tvåtusen!!!) fällas under morgondagen som den blödiga lilla piggelin (liten Piggelin, stort hjärta) jag är.




En längre tid tillbaka har jag liksom gått in i mig själv och stretat emot alla känslor. Inställningen har varit som bilden nedan visar bara för att orka med. Jag har helt enkelt inte klarat av att tänka allt för mycket på alla kommande avsked från alla fina människor. Men nu börjar murarna jag byggt upp rämna. Den stora dagen och flytten närmar sig, det börjar bli verkligt och på riktigt. Lika så mina känslor... Idag är det inte lätt att vara Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk, mitt hjärta verkar väga tusentals ton i detta nu och det är som om någon konstig kraft suger mig tillbaka och håller mig fast i soffan i ett litet mellanrum mitt i livet. Men oroa er inte, ska snart bekämpa denna mystiska kraft och inleda operation "clean break" i lägenheten. :)   



Kan ni fatta det!?! På lördag börjar mitt nya liv! Ahhhh!!



♥ Trondheim, miss You already!!! ♥

♥ Puss så länge ♥



P.S. Vi har just nu putekampanj på Indiska med massor av fina puter (bilden ovan visar enbart en liten bråkdel avv alla härligt fluffiga vänner), kika in vet ja! Puss igen/ D.S






Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det är tungt på många sätt just nu. Samtidigt ligger ju en spännande tid framför dig. Och du - kom ihåg att Trondheim ligger kvar och att alla dörrar hålls öppna! Kram från pappa!

2011-02-17 @ 22:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0