Dryga gutter och söta guldfiskar





En ny dag tar form, för min del började den ganska så precis nu. Vaknade kl 11 av att telefonen ringde, ännu en galen norrbagge (Ivar tror jag han hette). Han ville bara tala om att jag var fin. Vad Ivar inte visste var att mitt tålamod med denna typ av samtal och sms redan nått sin gräns, detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag sa således:

- Tack, det var snällt sagt men nu är det så att jag söker boende, det är inte en kontaktannons! Var det något annat du ville tillägga?
Ivar svarade då något i stil med: - Söker du kontakt? (nu bubblade det riktigt av ilska i mig, dessutom lät han så korkad och talade med en nordnorsk dialekt något som bara ger mig dåliga vibbar)
Jag: - Nej, verkligen inte. Jag är bara intresserad av boende!
Ivar (nu med en aningen snopen röst fylld av besvikelse): - Så du vill inte prata? Varför?
Jag: - Jag har bättre saker att göra!
Ivar: - .... (fortfarande lite snopen, får inte riktigt fram något vettigt, bara snubblar på orden)
Jag: - Jag har inte tid med detta, jag jobbar. Hoppas du får en fin dag, ha det! Smack!!! och så slängde jag på luren (eller, det var åt minstonde så det såg ut i mitt huvud. I själva verket tröck jag på knappen med den röda luren och kopplade ner samtalet, lungt och sansat).   

Herreguuuuud!!! Jag hoppas verkligen att jag hittar ett boende snart så jag kan ta bort annonsen och få slut på allt detta. Det är ju inte klokt. I tillägg så är ytterligare 4 killar som hört av sig, de låtsas alla att de skickat sms till fel person (ja, till mig!!!) varpå de sedan försöker få igång en kommunikation och börjar flirta. Gaaaaahhhh!!! Kanske jag ska känna mig smickrad men just nu är jag bara irriterad och arg. Som tur är har jag denna helg ett sätt att fly vardagen lite. Jag ska vara fiskvakt!!! Ja ni läste rätt, fiskvakt. Jag ska nämligen få låna Maren och Jans lägenhet över helgen då de åker bort och jag har fått det stora ansvaret att sköta om deras fiskar. Jag fick ett sms igår av Maren, hon skrev att fiskarna saknar mig och att de gleder sig till helgen. Ha ha, fina Maren!

Nu ska jag ta mig en välbehövd dusch och packa ihop mitt pick och pack innan jag drar till bussen. Jag ska möta upp Monica i byn för en fika och till kvällen blir det en tur till Catrine. Vi ska ha en liten "avskedsmiddag" med jobbet eftersom att jag snart flyttar, Ingrid drar till Guateguate och Maren letar sig jobb i Oslo och gör sig redo att flytta. Det blir säkert en väldigt fin kväll men säkerligen också en väldigt kännslosam. Gud som jag kommer till att sakna alla!!!  

Men nu, mot duschen!





Kommentarer
Postat av: erica e

Ett tips: Ta bort bilden i annonsen så får du nog fler seriösa erbudanden av folk som inte försöker ragga!

2011-01-28 @ 13:31:03
URL: http://www.mittochemellan.blogspot.com
Postat av: susanna

alltså fyfan. känner igen mig från när jag lagt ut annons på blocket när jag skulle flytta till stockholm. typ inget svar var seriöst bara massa äckelgubbar. vad fan tror dom liksom!?

2011-01-30 @ 19:15:00
URL: http://flygandefritzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0