Apoteksbestyr och röstlöshet






Här ser ni mina helgplaner, inte så upplyftande kanske. Men nu banne mig ska jag bli frisk!! Efter att ha jobbat en hel vecka med förkylning i kroppen har jag stupat i säng om kvällarna. Dessvärre har det hjälpt föga. Min kropp behöver nog mer vila än vad jag gett den i det sista. Så idag, även om det tog emot gick jag hem från jobbet. Jag insåg att (då jag ändå inte kunde prestera någon röst till kunderna jag betjänade) det inte var någon större idé eller mening med att vara på plats på jobbet. Dessutom måste jag se till att bli frisk till nästa vecka. Tidigt på onsdag morgon bär det av mot Stavanger och min blivande framtid. Spännande värre!

På vägen hem från jobbet idag tog jag mig en sväng in på apoteket och införskaffade mig en hel massa läkekraft. Jag har fått nog och nu vill jag bara bli frisk och ha mitt gammla jag tillbaka. Ni vet den där Josefin Piggelin med all världens energi och positivitet. Jag längtar efter träning, längdskidåkning och yoga främst. Det är så trist att vara sjuk för att inte tala om att vila. Men jag lovar att göra ett ordentligt försök på vilofronten från och med nu.

Pills out!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0