Jupp jupp!!






Jupp, jupp, jo då! Idag tisdag den 4 januari 2011 har jag, förkylningen till trotts jobbat. Idag blev årets första omskyltning i Indiskabutikens vindue gjord (bild kommer snart). Feberysrlig och sjukt varm började jag tappert med dagens uppgift, att bygga en himmelsäng. Efter att ha blivit halvt ihjälskrämd (jag låg både länge och väl mitt i vinduet och bara försökte andas och få chocken att lägga sig) av vaktmästaren blev jag varm i kläderna på riktigt och jag jobbade på i en rasande fart som alltid då jag är lite småarg och irriterad. Den knasbollen försökte sig dessutom på en försoningskram enbart minuter efter brottet genomförts, inte smart drag om man känner mig.



          



Någonstans mellan gardinupphäng och sängbäddningen glömde jag helt bort min förkylning. Dagen passerade snabbt och ganska så smärtfritt (bortsett ifrån vaktmästare Henriks dumma upptåg) och innan jag visste ordet av var klockan efter 16.00 och min chef och goda vän Catrine schasade mig hem för vila upp mig inför morgondagen. Imorgon ska nämligen biljetter till Stavanger bokas, jag ska resa dit redan nästa vecka. Gahhh!!! Så spännande det ska bli. Innom mig är allt ett enda stort kaos av skräckblandad förtjusning, glädje, sorg, lycka, ifrågasättning och klarhet. Jag vill egentligen bara få det hela överstökat, första besöket är alltid värst sen släpper den mesta oron och spänningen, man vet vad man har att göra med helt enkelt och kan hantera det därefter. Som ni vet är jag inte typen som långsamt pillar av ett plåster i sakta mak, bit för bit. Nej!!! Fort ska det gå och det får gärna svida. Allt på en gång då man ändå är uppe i det och hanterar det hela. 

Det är mycket som skall fixas med inför flytten och stressen, främst p.g.a. ovisheten börjar bli påtaglig. Som tur är har jag fina kolegor, en förstående och peppande chef, underbara stöttande vänner och en trygg familj att falla tillbaka på. Tack Geite och tack mamma och Karro för att ni finns där och lyssnar på en liten kontrollfreak och stressbarn som jag. Ni är toppen!   

Nu ska jag ta mig något att äta och snart väntar skypetimme med mamma. Can't wait!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0