Lax baby!






Lax baby, Lax! Ikväll har jag och Jan lagat mat på pensionat Maren och Jan. Det blev lax på en bädd av tomater med paprikakrydda och lite honung och till det serverades pasta och frisk krispig sallad. Mummsigt var det och inte alls svårlagat. Tack för att du visade mig det Jan! Nu har jag inga som helst ursäkter kvar till varför jag aldrig lagar fisk. Det är ju både lätt att laga, smakar utsökt och så är det ju otroligt hälsosamt. Skärpning Josefin!

Jag kallas numer för rabiesbarnet här på pensionatet och har fått ett alldeles eget rabiesglas som bara jag dricker ur (det glaset kan ses på bilden ovan, det är det enda glaset av sin sort för att inte det skall blandas ihop med de andras glas). Ha ha! Igår var det fina kommentarer mest hela kvällen, här kommer två exempel: 

Jan - Nej!!! Inte det, det är rabiesglaset..
Maren - Ja, jag får väl sitta bredvid rabiesbarnet jag då...
Fina vänner jag har. Ha ha!

I natt sover jag min sista natt på pensionatet (i alla fall för denna gång), jag har haft en väldigt fin tid med härligt sällskap. Men det ska ändå bli lite fint att komma hem igen och se över mitt hushåll, precis så som lilla pappa brukar säga. På torsdag ska jag till frisören, något jag gleder mig enormt till. Det ska klippas och färgas, banne mig, nu ska en ny Josefin få träda fram. Jag ska klippa bort allt det sjuka. :D

Härom dagen var jag och Maren inne i datans fantastiska värld. Vi använde oss av Google maps och tog oss en rejäl promenad runt om i Stavanger. Det är verkligen ett fantastiskt verktyg, man bara greppar tag i en liten gubbe och sätter ner på en gata så får man se allt i vanlig gatuvy, precis som om man skulle vara där själv i verkligheten och knata runt. Det är uppbyggt på riktiga fotografier tagna över staden (en typ av foto-bil som åkt runt och fotat allt sammans). När vi knatat runt i både Stavanger och Bergen (Jans hemstad) begav vi oss av till Hedemora. Det blev en något kortare vandring men det var kul att visa Maren precis var eller snarare vad jag kommer ifrån. Ha ha! 

Annars de senaste dagarna har jag och Maren jobbat på, så gott som sida vid sida med våra olika företaganden. Jag har retuscherat mina foton och grejat med min blogg och Maren har jobbat med sin portfolio och med att bygga en hemsida. Det har varit otroligt givande att få små inglimtar i hur hon jobbar i de olika Adobe-programmen och det har varit kul att få bidra med det jag kan. Maren är verkligen superduktig och med den portfolion och hemsidan kommer hon utan tvivel finna sig ett fantastiskt jobb. 

Nu blir det tv-tittande och slapp i soffan. Jag ska passa på att njuta av det härliga sällskapet fullt ut ikväll!

Snakkes!!!







Kommentarer
Postat av: Pappa Nicke

Får lite tårar i ögonen när jag läser dina härliga blogg-rader. Det gör mig varm om hjärtat att du har så fina vänner i Maren och Jan. Hoppas du bjuder tillbaka också. Menar du att Hedemora finns på Googlemaps? Det ska testas! Ha det kosligt!

2011-01-18 @ 22:51:44
Postat av: mamma stina

tack för den vackra promenaden bland alla vackra hus,

förstår att Du trivs, nu ska jag kika på Stavanger,

kramar!

2011-01-20 @ 17:53:18
URL: http://juliaanordman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0