Man vs Wild






Jodå så att, det är med denna hunk jag spenderat de senaste dagarna.
Jag har sett honom tackla sandstormar, matbrist, vulkaner och iskalla vattendrag. Vilken man! Jag börjar nästan bli beroende av att få dessa dagliga doser med testosteron... ;) 

Jag har inte bara njutit av att se danna manliga karakarl till ögongodis hugga ihjäl djur och att spänna musklerna, utan jag har även fått med mig en hel del tips till min vän Ingrid som snart ska bege sig till Guatemala. Man vs Wild spelades nämligen in i Guatemala sist, han var där och fightades mot naturen och för sin överlevnad i vanlig ordning. Bland annat fick jag med mig följande tips:

1. Om du ska in i en vattenfylld grotta med en fackla, se till att inte tappa den. Risken är tämligen hög att den då slocknar.

2. Om det råder brist på föda, käka larver. Undvik de håriga och de med starka färger (de är för det mesta rejält giftiga) så slipper du förhoppningsvis att kräkas ut dina innälvor.
 
3. Blir det för varm i solen, leta upp en fisk som utsöndrar slemm. Slemmet fungerar alldelles utmärkt som solkräm (tyvärr fick jag inte med mig vilken sorts fisk det var, men något får Ingrid allt finna ut själv).

 


Många väldigt bra och handfasta tips må jag säga. :)
Det enda som jag inte helt gillar med detta program är att orden borde och förhoppningsvis används så flitigt. Förhoppningsvis håller den här lijanen när jag klättrar ner för denna halkiga klippvägg på 30 meter vid vattenfallet. Eller den här pinnen borde hålla min vikt när jag ger mig ut i luften på denna egentillverkade lift...
Gud, jag sitter med andan i halsen mest hela tiden. Spänning saknas i alla fall inte i programmet. Puh!! 





Nej nu ska jag slänga mig in i duschen innan det är dags för skype med Pernilla.

Tjing, tjing!






Kommentarer
Postat av: Lina

Kan man se det här programmet i Sverige eller? :)

2011-01-24 @ 19:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0