Regnväder med stänk av lättnad





Ingrid har lämnat min sida för ett äventyr i Guatemala och ända sedan vi skildes åt så har regnet öst ner här i Trondheim. Jag funderar på om vädret har lyckats plocka upp och påverkats av min sinnesstämning. Vem vet?!? Även om jag saknar den tokroliga norskan så det värker i kroppen så finns det faktiskt en hel del saker som lyfter min stressiga, halvdeppiga och gråa vardag. Jag har bland  annat (tack vare samma tokroliga norska) lyckats lösa problemet med hur jag skall få mina saker flyttade till Stavanger och jag har funnit ett boende. Wihoooo!!! Ännu är det mycket kvar som ska fixas och ordnas med men det var nog dessa två ovannämnda punkter som kändes som de tyngsta bitarna och stressade upp min innre kontrollfreak. Nu ska kontrakt skrivas, lådor packas, avsked planeras och mycket, mycket mer. Men för stunden nöjer jag mig med att sjunka ner i soffan och vila, kanske rent av ska sova lite. Jag har varit på jobbet från kl 9 till 15 och nu är jag är rätt slut. Det tar på mina krafter att planera allt inför flytten, att jobba och att samtidigt försöka återhämta mig efter kjörtelfebern, men det går frammåt. :D

Det är sjukt härligt att vara tillbaka på jobbet och jag märker att jag tycker det är himmlans roligt att få fixa och trixa runt i butiken igen. Jag känner mig ändå, trots allt rätt nöjd med hur butiken ser ut inför morgondagen (tur jag har flinka kolegor!) och gleder mig till mötet. Nog om det, nu ska jag vara en duktig flicka och göra som både kollegor och läkare tjatar om, jag ska ta det med ro...









    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0