♥ Sayonara Ingrid ♥






Igår kväll var jag hemma hos Ingrid för att ta avsked inför hennes tripp till Guatemala. Vi var ett härligt gäng på 5 glada och halvgalna tjejer som slog oss ner för att avnjuta ännu en delfinal i Grand Prix (Norges motsvar till Melodifestivalen). Stämningen var på topp och hela kvällen blev en stor succe.
  
Senare frammåt kvällen slirade vi ner för de glatta backarna på Rosenborg och Möllenberg mot byn. Det blev en tur in på utestället Blæst där jag för första gången drack alkoholfri öl. Riktigt gott faktiskt! På vägen hem tog jag sällskap med Ingrid och vi kramades ordentligt innan vi skildes åt. Jag knatade sedan hem till "pensionatet" dr mina två små vänner väntade snällt i sin skål. 

Idag var jag hem en sväng till Ingrid igen för ett sista farväl och för att hämta min kamera. Där blev jag kvar i flera timmar och pysslade om en sliten Ingrid som fått i sig lite väl mysket av livets fina. Jag blandade saft, värmde pizza, hämtade vatten, småplockade, slog in paket till hennes värdfamilj i Gautemala m.m. Det blev också en hel del soffhäng och prat. Mysigt! Till slut var det dags att ta avsked och tårarna rann längst mina kinder då vi kramade om varandra. Usch och fy! Jobbigt med avsked. Vem vet när vi ses igen? Hoppas verkligen inte jag måste hålla ut ända till sommaren innan det blir av.   

Efter detta tårfyllda avsked kan jag bara föreställa mig hur det kommer bli om någon vecka då jag ska säga hej då till resten av mina underbara vänner. Det känns väldigt tung men samtidigt också väldigt fint. Tänk att man kan tycka så mycket om så många människor...     





Flickorna drack vin, jag drack vatten och cola. :/
Även min stenålderstelefon fick vara med på bilden, ha ha!




Söta rara Tonje.




Brudarna bruds! ;)




Ingrid




Soffhäng




Fnitterflickorna Ane och Aina!


Nu är det läggdags för min del. Jag ska upp tidigt imorgon och åka en sväng till jobbet och jobba. På tisdag kommer nämligen finfrämmande från huvudkontoret och då vill jag allt göra vad jag kan för att butiken ska se så bra ut som möjligt. Men först lite Ken Follet. :D

♥ Natta! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0