Trädstammar och segslemm






Söndag den 9 januari, en hals svullen till liknelse av en trädstam och en röst som knappt kan pressas fram genom den trånga passagen till luftrör. Imorgon är det jag som tar mig till en läkare för det börjar bli ohållbart.

Hela lördagen spenderades i sängläge. Jag pressade i mig mandariner, juice, mängder av vatten, ibumetin, nässpray, körsbärssmakande hostmedicin (BLÄ!!!), repsils (srepsils heter det i Sverige) och c-vitamin. Rastlös men orkeslös flydde jag in i bokens förtrollade värld. Jag har nyligen köpt en harlequinbok på norska för att utöka mitt norska ordförråd och min förståelse. Jag kan meddela att boken, efter att ha startat läsa den vid lunchtid igår redan är utläst. De 248 sidorna norsk text var ingen utmaning alls och jag blev glatt överaskad över att jag hade så lätt för att förstå. Hädanefter kommer fler böcker inhandlas och läsas i löpande band, det är ett som är säkert!   

Jag fortsätter befinna mig i sängläge, vilandes. Uttråkad, ensam, kall (och om vartannat varm) och trött. Det enda som visas på tv, förutom någon gammal romantisk film på tyska är mängder av sport med skrikande komantatorer. Jippie!! Inte konstigt att jag bor i en källare idag. Det jag mest av allt vill är att bli ompysslad, kliad på ryggen, få håret borstat och viskande uppiggande ord av tröst i mitt öra. Jag försöker som vanligt vafra stark, tapper och självständig men dagar som denna känner jag mig så liten och hjälplös. Dagar som denna saknar jag så kroppen värker. Jag borde äta men aptiten och orken saknas, dessutom ekar kylskåpet tomt och att bege sig ut i snövädret i mitt krassliga  tillstånd kommer inte på fråga. Jag drar offerkoftan tätare kring kroppen, sänder en önskan om att nästa inlägg blir lite mer upplyftande och med en suck släpar jag mig tillbaka till sängen, in i dimman igen...




Jag vill bara krypa ihop i ett tryggt litet näste och gå i ide tills jag är bättre...
 











Bilder från weheartit




Kommentarer
Postat av: Lina

KRYA PÅ DIG! Många många kramar från mig!

2011-01-09 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0