Status...






Status: Natt flyter ihop med dag, dag med natt. Här i källaren ser allt likadant ut. Jag har för länge sedan tappat koll på veckodag och vilken tid på dygnet det är syns inte någonstans. Här är lika mörkt oavsett tid på dygnet. Jag lever som i en dimma, en egen liten bubbla. 

Jag är lite mindre svullen i halsen idag men febern håller i sig. Ligger mest bara och stirrar som en liten klubbad säl, svettig och eländig. Petar i mig lite glass då och då, eller en vindruva eller två. Ingen aptit direkt. All min fokus går åt till att vila och bli frisk. Jag avverkar filmer i en rasande fart, vet egentligen inte om jag kan tillräkna mig alla då jag allt som oftast somnar ifrån mitt i filmerna, men ändå.  Här ser ni de filmer jag gjort tappra försök att se de senaste dagarna.

Igår var min fina chef och vän Catrine här. Hon hade med sig tomatsoppa (enklast möjliga att tillaga, riv av fliken och värm) och lite olika juicer och lättdrycker. Det var riktigt fint med besök och att få sig en liten uppdatering om världen utanför min lilla källarlägenhet här på Angelltröa. Idag skulle Ingrid ha kommit hem till mig men hon har dessvärre blivit sjuk även hon. Idag ligger hon nerbäddad med feber och jag får inget besök, vilket innebär ingen isglass för halsen och ingen drickyoughurt. Men, men. Jag säger som jag fått lära mig av Ingrid: Ingrids lag: Det kan alltid bli värre. Ha ha! Många sliter med att se detta som ett positivt talessätt och vill gärna tro att Ingrid och jag är negativa då vi brukar detta uttryck. De kunde inte ha mer fel. Jag ser det mer som att: tänk positivt, du lever ju i alla fall. Det finns alltid de som har det värre så sluta klaga och finn dig i situationen och var tacksam över det du har. Hur man tolkar "Ingrids lag" säger egentligen mer om personen som tolkar och dömmer än om något annat.  

Som den positiva jäkel jag för det mesta är så kom jag precis på något bra med att Ingrid inte kommer idag. Jag slipper soppkontrollen! Catrine envisades med att Ingrid skulle kontrolera hurvida jag ätit någon soppa eller ej och att sedan rapportera direkt tillbaka. Detta slipper jag nu och tur är nog det för klockan är redan efter 13.27 och ingen matlust har det skymtats i min lilla källare ännu iaf. En mandarin har jag petat i mig, och 3 saltiner, det är allt. Jag gissar att jag skulle få en rejäl bakläxa om Catrine var här. Men jag lovar göra ett försök lite senare idag.... Kanske...

Nej, nu ska jag släpa mig in till köket för att hämta något drickbart innan halsen kolappsar helt. Sen gissar jag att jag ger mig på ännu ett tappert försök till att se på film...  






























ZzzZZZzzzZZzzZZzZZZzZZzZZZ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0