Älskade Norrbaggar!






Tänk att vissa förstår sig på mig så väl! Fina Maren ringde tidigare idag. Hon hade insett att det inte fanns en chans i helvete att jag skulle be om att få bo hos dem även om de öppnat upp för det, så hon tog saken i egna händer. Skulle du kanske kunna tänka dig att vilja sova hos oss några dagar? Snälla, rara och förstående Maren!!! Jag pep fram ett svagt ja och så blev det. Imorgon hämtar Jan mig och min packning från Angelltröa och kör mig hem till deras lägenhet där jag blir några dagar. Det ska bli fint med sällskap, miljöombyte och dagsljus. Tack, ni är underbara! ♥ Vem kunde ana att jag skulle finna så fina vänner här i Trondheim, hur ska Stavanger kunna hålla jämna steg med detta?!?  

Idag när frun i huset jag hyr lägenhet i, Merete kom ner med posten till mig berättade jag att jag var sjuk. Det hann inte gå mer än ca 30 minuter innan hon stod och knackade på min dörr igen. Hon kom ner med lite soppbuljong, "Maggi" hette det. Något som skulle vara bra med näring men ändå lätt att dricka. Hon erbjöd sig även att handla om det skulle vara något jag behövde. Gulliga, gulliga kvinna! Tur att norrmännen tar så väl vara på mig nu när jag inte har min egen familj i närheten. Utöver Maren, Catrine och Merete så finns det även många fler som erbjudut dig. Vilket fint folk jag har runt mig!

Idag fick jag vykort från Pernilla i Indien och ett paket med filmer från mamma. I paketet med filmer låg även två brev. Ett från mamma och ett från syster Julia. Den sistnämnda hade gjort sig besväret att skriva hela brevet på norska. Det var ett riktigt fint brev och jag uppskattade verkligen hennes ansträngning. Det var hennes sätt att be om ursäkt för att hon missade min avfärd till Norge efter julefirandet hemma i Hedemora. Lilla skrutt, visst förstår jag att det kan gå riktigt fel ibland. Det är inte alltid lätt att vara ung med ett hjärta som fladdrar för fel kille... 

Hur som helst, allt som allt har det varit en fin dag och jag känner mig piggare och bättre i halsen idag igen. Det går åt rätt håll vilket känns fantastiskt bra. Men nu ska ja ta och krypa till sängs så jag orkar upp och hinner packa mina saker i snigelfart innan min skjuts är här. Natta folkens!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0