Kärlekstårar ♥




Ett kärleksfullt och något tårfyllt (från min sida så klart!) avsked av min älskade tyska har precis avklarats. Julias långa bilfärd mot hemlandet har tagit vid och allt känns otroligt konstigt. Nu ligger jag på den mossgröna mattan i mitt rum och försöker komma ihåg att livet är fint och att mitt blödande hjärta kommer läka. Jag vet att vi kommer ses igen men för stunden känns det väldigt tomt och kallt. Hur ska vardagen någonsin kunna bli lika solskensfylld och härlig utan min fina Julia vid min sida!?

Tack till vädergudarna som idag försåg oss med solsken och sommarvärme på Julias sista dag i Stavanger. Vilken dag sen! I morse hördes ett svagt och försiktigt knackande på dörren. Där stod Julia med täcke och allt, redo att komma in i mitt rum och börja dagen med mig. Vi kröp ner sida vid sida på min luftmadrass bland alla mina tusentals kuddar och myste. Datorn surrades igång och två avsnitt av "Sex and the City" avnjöts. Efter morgonmyset tog vi oss ut på lördagens fina torgmarknad tillsammans med Christina. Vi vimmlade runt bland loppisbord, nybakat bröd, grönsaker och härliga varma människor. I bakgrunden hördes ljuva toner från liveband på stadens alla gator. Det är musikhelg i Stavanger och hela byn sjuder av aktivitet och rörelse i solskenet. Inne i byn mötte vi upp Trine och Ole och satt länge och slappade, småsnackade och gapskrattade åt allt och inget i solen innan de sa sina farväl till Julia och begav sig vidare mot en familjeträff. Vår lilla trio, jag, Julia och Christina satt kvar på den solkyssta bänken både länge och väl innan vi drog vidare till "Dolly Dimples" för förtäring av världens godaste italienska parmapizza. Mjummmmy!!! Jag och Julia fick varsin solskensgul heliumballon som vi knöt runt våra handleder. Där blev de sedan sittande hela middagen igenom, promenaden runt i byn, under konserten vid Breiavannet samt hela vägen hem till Pedersgatan.  Tänk att man kan bli så glad av något så enkelt som en ballong. :D

Tack till Trine, Ole, Christina och inte minst Julia för en fin dag. Jag älskar er!

// Josefin Piggelin Barfotabarn







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0