Kvällskos




Tillbaka hemma efter en lyckad lägenhetsvisning på Hinna och på Pedersgatan råder nu en stilla kväll. Alla i lägenheten är i viloläge efter att ha sett på den superfina filmen "Love & other drugs" i skenet av tända ljus. Efter denna kväll så känns det plötsligt som det ljusnar lite i bostadssökandet, jag kan faktiskt gärna tänka mig att bo i lägenheten på Hinna. Förvisso är det återigen frågan om ett kollektiv, men denna gången aningen större rum och gemensamma ytor. På ett sätt kanske det kan vara bra att bo i kollektiv igen nu när alla mina nuvarande sambos flyttar från Stavanger. Det är alltid fint att lära känna nya folk och de andra jag mötte på visningen verkade vara riktigt trevligt och bra folk. Vad vet jag!? Nu är det bara att fortsätta puscha lite till och se var det hela hamnar, förhoppningsvis går drömmen om lägenheten i centrum i uppfyllelse och om inte så ja, blir det nog bra ändå. Jag ser i alla fall ljuset vid tunnelns slut och det känns underbart!

Imorgon efter jobbet på Kvadrat kommer min sötnos Julia och hämtar mig en sista gång i den tyska superautomobilen. Vi ska köra en tur till olika vackra platser som betytt mycket för oss under vår tid här ihop i Stavanger för att göra små filmsnuttar som ett typ av minne. De ska sedan klippas ihop till en film med sköna toner av minnesvärda bitar. Det blir först en tur till Vålandsskogen där vi förr varit och fotat och sedan är tanken att möta upp Trine-hjärtat i byn för vidare filmning. Till kvällen vankas sedan lite drinkar och uppslutning av åtminstonde Ole och eventuellt några av grabbarna i gänget. Kan hända det blir utgång på oss alla och att Stavangers dansgolv gästas med ett sista gemensamt besök fyllt av virvlande dans.

Men nu hägrar sängen, för vet ni vad!? Idag kan jag faktiskt skryta med att ha uppfyllt kraven för en av årets russeknutar, att vara vaken i över 24 timmar i sträck. Sug på den ni! Natta mina kära!

// Josefin Piggelin Barfotabarn 


(bild från weheartit)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0