Stora skypeardagen




Headset på och datorn inkopplad. Idag är det den stora skypeardagen som råder som ni även kan se på bilden ovan (självfallet fotad via skypes webbkamera). Så långt har jag hunnit med att skypea med syster Julia, syster Karolina och min kära lilla mamma. Det var riktigt mysigt att få en inblick i vardagen hemma i Hedemora, att se mammas hus sjuda av liv och aktiviteter i vanlig ordning. Idag var det målning av balkongräcke som stod på agendan och så klart lite trädgårdsfix. Som jag längtar att komma hem nu och se alla ändringar som blivit gjorda under min vistelse i Norge. Jag kan tänka mig att det är en hel del som skett och jag gleder mig till att se allt i verkligheten. Med lite tur så kanske jag kan få fatt i pappa och syster Pernilla också innan dagen går till ända. Hoppas det!

Mellan skypesamtalen försöker jag finna på så gott som vilket tidsfördriv som helst. Jag sitter som på nålar och väntar på besked om en lägenhet, förhoppningsvis hör de av sig snart så jag slipper denna vånda. Har de inte ringt före kl 18.00 så tar jag saken i egna händer och ringer. Det är sjukt så sakta tiden går då man väntar på något sådant viktigt och avgörande besked....

Tick tack tick....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0