Nedräkning...




Snart, snart får jag träffa de flesta av dessa härliga brudar igen. Jag räknar ner, räknar ner, räknar ner...

Annars så är en filmkväll med grabbarna är nu avklarad och helgens planer är lagda. Jag längtar till lördag då det förmodligen blir att åka nercabbat i Nisses nya pärla. Finns det något som är mer Hedemora än att åka runt, runt i någon fin bil, lyssna på musik, dricka öl och dunka plåt!? Jag tror inte det.

Igår medverkade båda bröderna Pommer, Nisse och Mikael på filmkväll. Det var riktigt härligt att träffa dem alla igen och jag skrattade till mig träningsvärk i magen. Inte illa! Det var så fint att sitta där med det gammla gänget, allt var precis som i svunna dagar men ändå konstigt nytt. Tänk att jag fortfarande känner mig precis lika avslappnad med dem nu trotts all tid som gått, inga konstigheter eller långa pinsamma tystnader här inte. Vi såg filmen Red, som det visade sig att alla utom Mikale redan sett, otroligt lyckat filmval. ;) Men det gjorde egentligen ingenting att vi andra sett den förr, den filmen är faktiskt riktigt bra. Något mer jag verkligen saknat är de där mellanpraten, skratten och kommenterandet under själva filmen. Det förekommer inte alls i samma utsträckning bland mina norska vänner. Där är mer mentaliteten, ser man på film så ser man på film. Att skratta är tillåtet men några längre prat är det inte tal om. Ni som känner mig vet ju att detta kan vara lite svårt för min del, jag älskar ju att kommentera film. Helst mitt under själva filmen också. Det är ju då man är uppe i det. Ha ha!

Tack till Hedemoras skönaste killar för en skön kväll! Vi ses snart igen.

Nu ska jag slänga på mig lite kläder och äta frukost innan det på cykel bär av ner mot centrum för ett besök på Hårstället. det ska bli sååååååååååååå skönt att få kapa bort lite av mitt tjocka trollhår. Hur mycket som ska kapas är ännu inte bestämt men resultatet hittar  nog ut här så småningom. Ha nu en underbar fredag mina vänner!




// Josefin Piggelin Barfotabarn, allergiker och ögonkliare







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0