Utlurad




Idag tänkte jag bara slappa av och spendera min tid i sängen framför datorn men som vanligt blev upplägget något helt annat. Runt klockan 16.00 bankade det på dörren på Pedersgatan. Där stod tre killar, Jonas, Jan Kenneth och Bård. Alla med glatt humör och breda leenden. De var ute på en liten biltur med Jan Kenneths pärla och beslöt att hälsa på. Jag var knappast redo för gäster men vad tusan! Grabbarna bjöds in på lite soffhäng i all enkelhet. Innan jag visste ordet av var jag medbjuden på spontan biltur runt om i byn. Den spontana bilturen (nedcabbat så klart) utvecklades sedan till grillning i Sandnes och uppföljdes med en helt härlig båttur varpå en film avnjöts. Både mat och solskensmätta puttrade/racade vi sedan hem igen. I bilen enades vi om att Jan Kenneth har en alldeles egen unik körstil. När man åker med honom vet man aldrig vad som kommer att ske, det är precis som bilden ovan på mig och Jonas visar, som att åka berg och dalbana. ;)  

- "Gud så vackert det är överallt här omkring, jag kommer aldrig kunna flytta här ifrån!": kvällens mest använda fras utöver "ni är galna", "herregud" och "aaaaaaa, hahahahahah haha haha".


Jan Kenneths pärla.



Dags att krypa till kojs efter en fullkomligt underbar dag, helt i spontanitetens och överaskningens tecken. Tack killar för en galen eftermiddag och kväll, ni är härliga!

// Josefin Piggelin Barfotabarn


Ett litet P.S.
Nu kan jag stryka ännu en punkt på min sommarlista (saker jag vill göra i sommar). Punkterna "lära känna någon med båt" och "att åka båt". Inte kunde jag veta att jag redan kände en båtglad kille. Hi hi! :D

D.S.




Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson

Hej igen! Vilka härliga kompisar du har! Dom var underbara i Trondheim och verkar lika fina i Stavanger! Är det verkligen en Citroen CV2 med cabb ni åker i? Härligt! Akta bara så den inte välter i ren glädje! Kram från pappa!

2011-06-06 @ 22:20:41
Postat av: Lina

Åå, vilka härliga bilder!

2011-06-06 @ 22:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0