Day of surprises




Då var det plötsligt fredag igen. Veckan har gått galet fort, förmodligen är detta den vecka som passerat snabbast av alla veckor i Norge hittils. Underbart  är ordet åter igen. Tiden går ju som man säger fort när man trivs och har det gott. Samtidigt som det är helt underbara dagar som susat förbi så är det även lite skrämmande, jag hinner inte riktigt med. Denna vecka har jag tampats med en hel massa olika ting på jobbet. Fokus har varit på fashion och på att göra plats för ännu mer påsk i butikerna. Såhär på fredagskvällen, nu när jag sitter tillbakalutad i soffan känner jag mig riktigt nöjd med min insats så här lång. Siffrorna för min butik i Sandnes börjar redan gå upp och faktiskt var vi med och fightades i toppen på listan över butiker som ökat mest i omsättning i förra veckan (topp 3 tror jag vi var). Dessutom låg vi på topp med försäljningen vad gäller gardinkampanjen vi nyligen haft. Härligt när man ser resultat! :D 

Denna fredag, den 25/3 (vilket även är löningsdag, wihooooo!!!!) har gått i överaskningarnas tecken. Efter jobbet åkte jag med min chef och vän Kathrine till IKEA där middag avnjöts och sedan drog vi vidare till ett digert köpcentrum. Vi kikade på dåligt skyltade, stövfyllda butiker och smarta lösningar. Vi köpte oss ett par matchande solbrillor att ha om morgnarna då vi sammåker till jobbet. Cool är inte ens förnamnet! ;) Det var riktigt fint att strosa runt i alla möjliga butiker igen sammen med någon som har det där ögat för detaljer (och är lika yrkesskadad som jag själv). Jag kan bara tänka mig hur fint det skulle vara att fara med henne till London, något som jag allvarligt funderar på att göra. Kanske blir det av redan nu till påskt...? 


Fulaste skyltdockorna i köpcentret hade butiken Image. Att denna smaklöst möblerade och exponerade butik hade märken som Vila och Saint Tropez gick över både mitt och Kathrines förstånd...

Tillbaka till överaskningarna. Jag överaskade Christina med ett soffbord tll vår stua. Samma soffbord dukades snart med härliga överaskningsblåbärsmuffins som söta Julia bakat. Även Christina hade en överaskning med sig då hon kom hem. Hon hade under dagen lagat en skylt till vår ytterdörr. Alla andra i huset har nämligen bilder på sig själva med namn på sina dörrar, medan vår dörr är helt kal. Jag nämnde detta i förbigående härom kvällen och så nu, vipps så har vi en. Ni ser skylten på bilden ovan. Som jag skrattade! Vilka fina vänner jag har. Efter alla överraskningar myste vi ner oss i soffgruppen och kikade vi på "Svanprinsessan". Självklart, som alltid med denna film så gick mina varma tankar till de tre systrarana där ute i världen (2 i Sverige och en i England).       



Förra fredagen var jag hembjuden på middag hos Trine och Ole. Det var en supermysig kväll med många goda skratt och knasiga samtal. Som jag gillar detta par! Det bjöds på kycklingfilé, potatisgratäng/flötegratäng, smaskig sås (serverad direkt ur kastrullen, något som störde Trine och fick mig att skratta ännu mer. Ha ha!!!) och för att toppa denna ljuvliga rätt så fanns där även precis lagomt länge kokad broccoli. Självfallet serverades vin till maten och till efterrätt serverades Indiskas goda hasselnötskaffe med baileys. Mjummy!!! Sen kollade vi film och jag och Ole pratade sönder filmen för Trine. Jag tror dock att det inte gjorde så mycket för filmen var ganska dålig. Men vad gör det när man har sånt tjusigt sällskap!?



Ovan ser ni förra fredagens findukning i fina huset. Blomman ni ser i vinduet är en "tack-för-att-ni-tar-hand-om-sveskan-gåva" som jag gav till Ole då jag var hembjuden på fest för någon helg sedan, då Trine var i London.

Igår, torsdag så var Trine hem till mig för första gången. Mitt boende och min sambo Christina inspekterades och jag bjöd på tacos. Efter maten kikade vi film, denna gång var det filemn "Frihetens regn". Riktigt bra film även om både jag och Trine en liten bit in i filmen kom fram till att vi sett den förr. Så kan det gå! ;) efter filmen promenerade jag med Trine in till byn och torget där Ole troget mötte upp. Sötnosar! Ännu en fin kväll till min stora sammling...

För en liten stund sedan susade Christina vidare ut i nattlivet och Julia åkte hem till sig i Sandnes. Jag sitter nu själv och myser i mörkret med tända ljus och en laddning kläder i tvättmaskinen. Ibland kan det faktiskt vara skönt med en lugn hemmakväll, även för en piggelin. Men imorgon tar vi nya tag. Jag ska spendera kvällen med Trine, på vilket sätt och vilken aktivitet vi ska företa oss är ännu inte helt bestämt. Kanske det blir middag och bowling med ett lite mindre sällskap, eller kanske det blir fest och dans? Vem vet? Den som lever får se. Nu önskar jag er alla en fin helg med en glad låt framförd av självaste Kylie.




God helg folkens! 
♥ Love ♥

// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk




 


Kommentarer
Postat av: stinanordman

Ljuvlig dörrskylt,vilken fin present, gillade oxå tröjan som du valt till personalplagg, säljs samma kläder i sverige? vad händer med personalplaggen när månaden är slut?

Annars känns det bara fint att du mår så bra,men maj känns ibland lite för avlägset, längtar efter dej,stora kramen mamma.

2011-03-26 @ 16:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0