Undebara Sola!





Goda, glada och arbetsamma dagar flyger förb... Jag trivs, trivs, trivs!!! Livet är så där underbart härligt att det känns overkligt. Jag har blåmärken efter alla kontroller jag haft på min stackars arm, bara før att se om jag drømmer. Jobbet är helt och hållet superkul och självfallet fyllt av utmaningar, som sig bør.
Denna vecka har vi haft besøk från huvudkontoret, planer har smidigts, goda middagar och härligt sällskap avnjutits i tillägg fick jag även ett kärt återseende av Frøydis (dekoratøren jag vickade før i Trondheim). Butiken har fått sig en rejäl uppryckning och den ser så fin ut nu, även om det finns mycket kvar att gøra ännu!

Kollegorna är toppen och jag känner mig redan som hemma Kan knappt fatta att det gått två veckor redan! Min nya chef Kathrine på Kvadrat i Sandnes ær vældigt hjälpsam och visar mig många av stadens små pärlor, jag vet redan massor av platser dit jag ska ta min søta lilla mamma nær hon kommer den 15 maj.

Igår efter jobbet tog Kathrine med mig på en liten tur igen. I detta inlägg ser ni bilder från det. Først tog vi en tripp till Sola-badet och sedan besøkte vi en gamal kyrka som rustats upp. Så otroligt vacker! Nu vet i alla fall jag vart min sommar kommer spenderas. På sanddynerna, solandes i Sola! Och skulle jag mot førmodan behøva gifta mig innom en snar framtid så vet jag det perfekta stället, inte alla kyrkor som har utsikt øver havet och fantastiska sanddyner... ;)

Nu ska jag fortsätta jobba och sen väntar Nicolaj, en nyfunnen kompis i byn på att ta en fika och kanske en liten oskyldig fredagsøl... ;)



Solnedgång i Sola



Jag ønskar att alla mina fina, kära vänner och min härliga fasmilj kunde varit vid min sida igår. Ljuset var verkligen speciellt, helt magiskt vackert!



Snøn är sedan länge borta och våren är på väg! :D























Ha en fin helg! Puss

//Piggelin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0