IKEA, eller?!?




Vad är det som är fel med den här bilden?!?

Jo byggnadens färgsättning. Här i Stavanger har IKEAs annars så färgglada fasad, bytts ut till denna mer alldagliga och intetsägande varrianten. Tydligen tyckte Norrmännen att IKEAS vanliga skrud var allt för ful så de fick gott ändra den till vit och röd istället. Galet! IKEA är ju inte riktigt IKEA utan sin klatschiga färgskrikande fasad i blått och gult. Som tur är så är ändå priserna de samma. Jag fyndade för fullt då jag var här i förra veckan tillsammans med min snälla chef Kathrine. Jag fyndade en hel serie med möbler till mitt lilla rum. En sänggavel (50:-), ett sminkbord/skrivbord (ca 200:-), en stor spegel (100:-) och så en liten bokhylla (ca 200:-). Inte illa, det lönar sig att vara IKEA-family medlem! :D

Allt står nu på plats, monterat och klart på rummet (redan första kvällen de hittade hem till mig monterades allt samman, jag var helt skinnflådd i händerna efter en hård dag på jobbet samt allt monterande in på småtimmarna, men det var det lätt värt). Nu trivs jag som en prinsessa i mitt fina lilla rum som pyntats ut överdådigt med stora blommor och en hel massa grönska (bilder kommer senare, lovar!). Underbart! :D
Nu tillbaka till "the sweet life" i en av världens finaste byar, idag flödandes i solsken. Lovely!!!

Kyss och kärlek!!!

// Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0