Norska Oljemuséet




 
Första söndagen i Stavanger gjorde jag och sambon Christina byn. Bland mycket annat så blev det ett besök på det Norska Oljemuséet. Här kommer lite bilder från det. En kul upplevelse och ett måste då man bor i oljebyn Stavanger. :D



Denna bro går precis över mitt rum, själva brofundamentet går ner mitt i vår byggnad. Varja morgon har jag nöjet att se ut på härligheten, dock inte med havsutsikt men ändå. :D



Räddningsfarkost...



Läskigt, trångt och smått obehagligt. Men ska det vara så ska det! ;)



Snygg detalj inne i den lilla "räddningsbåten".



Sköna frihet!



Yo man, it's cool! ;)






Självklart kunde jag inte låta bli att pilla, trycka, rycka och vrida på alla spännande knappar och handtag. ;)






Vi gjorde en djupdykning...



Blibb, blubb...







Det var en fin upplevelse med en massa skoj, bus, skratt och filurande.

Ikväll ska vi ha fest i lägenheten. Christina har fyllt år och firar nu det hela med en "bokstavsfest". Man ska klä ut sig till något som börjar på bokstaven ens namn börjar på. Jag ska således vara något på j. Det här kan bli hur som helst! ;) Nu ska jag ut och leta maskeradkläder, njuta av solens värmande strålar, den krispiga luften och alla fina vårtecken som sticker fram lite här och var.

Peace out! :D 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0