"Sunny Saturday"




En helg i solens tecken har passerat och jag har gjort så mycket kul så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Fredagen spenderades med finingarna Christina och Julia hemma, skönt med en någorlunda lugn kväll för ovanlighetens skull. Lördagen där emot var en mer aktiv dag även om jag pysmyste runt och tog allt med ro utan någon som helst form av stress. Med mina nya brillor stadigt på plats tog jag sällskap med Christina in till centrum där jag jagade reda på nya skor och införskaffade lite mindre förnödenheter.

När jag shoppat klart och gjort byn skuttade jag glad och nöjd hem igen, fortfarande med solen spelandes i ansiktet. Väl hemma svidades det om varpå jag plockade med mig lite pick och pack ut på tillbaka i solen igen. Följande 3 timmar tränade jag mig på att bara vara, solandes i lä på en parkbänk på vår parkering/gårdsplan. Underbart var ordet! 


Barfotabarnet i mig passade på att rasta barfotafötterna...


Mandariner, Farris,  solsken och en god bok. Vad mer kan man behöva?


Småsnacks i solen, mmmm...


Jag fick sällskap av denna lilla vän och årets första småflugor landade till och från i mitt solsmekta ansikte. Lovely!


Zebraaaa...



Till kvällen mötte jag upp paret Trine och Ole för middag på den grekiska resturangen Akropolis. Mummsigt
 var det, hit ska jag verkligen gå fler gånger. När middagen väl var uppäten drog vi vidare mot Vågen till sportbaren "Beverly". Här kollade vi på kampen mellan Norge och Danmark i en fullpackad lokal med en mixad publik med både norskar, danskar och enstaka svenskar. Det var en härlig stämning även om Norge spelade riktigt dåligt. Som tur var lyckades Huseklappen, aka Huskelappen att gjöra ett mål så kampen slutade oavgjord, 1-1. Klockan var strax efter 22 och livet på byn hade inte helt tagit fart så vi beslutade att dra vidare till Harbor där vi spelade bowling. Jag avslutade starkt med hela 3 strike på rad (lite småsurt att jag vägrat använda 10kg:s klotet under större delen av kvällen på grund av deras rosa färg, men men. Till nästa gång vet jag bättre och då jäklans ska jag sopa mattan med de andra).   

Efter bowlingen skrotade vi vidare (ja ordet skrotade passar in som en bra beskrivning då både Ole och Trine haltade fram. Trine på grund av att hon fallit ner för en trappa på jobbet och Ole på grund av en lång ambitiös joggingtur med dåliga skor på asfalt) ut på en bar, "Nålöyet". Här avnjöt vi varsin "strawberry daiquiri" och så småningom slog sig söta tyskan Julia till vårt sällskap. Både jag och Julia var på ett svängigt humör så vi drog sedan vidare till utestället "Cementen" där vi dansade som små glada galningar i några timmar (något som känns i kroppen idag kan jag säga, träningsvärk i varenda muskel tror jag). På vägen hem stötte vi på, eller snarare stöttes vi på av ett par glada svenskar. Vi blev ståendes och småsnacka med dem ett tag. Det var ett sånt där oväntat, helskönt möte mellen främlingar. Många glada skratt och härligheter flöt förbi och vi blev bjudna på grillfest en tid framöver. Något jag ser fram emot enormt! När vi så äntligen lyckades slita oss från våra nya bekantskaper körde Julia mig hem. Vi var båda helt upprymda och fyllda av glädje, så där galet glada som man bara kan bli av oväntade roligheter så som långa samtal med främmande svenskar. Jag praktiskt taget svävade hem till lägenheten, fortfarande befinnande i min rosa bubbla av livsgläje och lycka. 

När jag kommer fram till lägenhetsdörren så märker jag direkt att något är fel, eller i alla fall konstigt,. Vår yterdörr står olåst, märkligt... När jag väl kommer in möts jag av synen av två ihopkupna killar nermosade i soffan i vår stua. Det snarkas aningen men avbryts ansbbt då de hör ljudet av mina fotsteg. det visar sig snart att killarna blivit kvar i lägenheten sedan förfesten på grund av att de somnat. Men det blev rejält liv i dem igen så vi satt uppe i några timmar och snackade och skrattade åt allt och inget. Riktigt trevliga killar faktiskt. När tröttheten väl började falla på så bäddade jag ner dem båda varpå jag stupade i säng. Vilken galen kväll/natt!!

Efter denna intensiva, men sköna lördag så har söndagen varit mer slapp. Endast en sak har utförts på hela dagen och det var ett besök med Trine på Cirkus. Mer om etta kommer snart upp på bloggen men nu väntar lite filmmys på mitt rum. Jag ska se den fina filmen "Eat, Pray, Love" igen. Wihooo!!

Hoppas ni alla haft en lika fin helg som mig, och att kommande vecka blir fin. Massor av spralliga och solkyssta kramar//

Josefin Piggelin Barfotabarn, Sollapare och Partysvensk  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0