Tim Walkers fantastiska värld...




Min fina tyska vännina Julia tipsade mig tidigare i veckan (efter att ha kikat runt på min blogg) om fotografen Tim Walker, en av hennes absoluta favoritfotografer. Hon gissade att jag skulle gilla hans ambitiösa, sagoliga, påhittiga, kluriga, lekfulla och trollska foton. Gissa om hon hade rätt!

Jag valde ut några av de bilder som jag föll pladask för. Titta och njut och om ni önskar se mer, klicka HÄR så kommer ni till hans hemsida där fler läckerbitar och foton fyllda av vackerhet finns. 


Fjärilar uppåt väggarna och härligt ljus...


Detta  "rum" är faktiskt uppbyggt utomhus vid en riktig bäck...


Vackra detaljer...


Undersköna miljöer...


Lekfullhet blandat med en stor glittrande nypa vackerhet...

Det vore drömmen att få jobba med detta eller åt minstinde jobba mer aktivt med det på fritiden. Nu mer än någonsin önskar jag bli bättre känd med min kamera. Jag ska påminna Kathrine att höra sig för med sin vännina som tidigare undervisat i just foto. Hoppas, hoppas vi kan finna ut något!!!

Annars drömmer jag mest om att komma igång med fotboll igen. Även på detta plan har Kathrine bekanta som kan lösa mina högt flygande planer. Överallt runt omkring mig så grönskar det och knoppar spricker ut på var gren. Det är den tiden av året då piggelinbenen spritter och hjärtat skuttar bara av att se ett öppet fält, för att inte tala om en riktig fotbollsplan. Underbart!

Idag har jag jobbat med brudarna i Stavanger igen. Kul, fartigt och skrattfyllt som alltid. Jag skiftade om på fashionavdelningen och skyltade om i vinduet och Trine och jag sammarbetade galet bra ihop som alltid. Vi fick massor gjort, påsken sågs över och justerades aningen och vi hann dessutom sammla ihop alla kläder och prisa om inför spring salget. Så skönt! Efter jobbet strosade jag och Trine runt i stan. Vi köpte oss varsin rykande het latte och slog oss ner på en solkysst parkbänk vid Breiavannet och kikade på fåglarna och den spirande våren. En fin stund i solen och jag blev varm ända in i själen. till kvällen blev det sedan personalmöte och efter det traskade jag glad och nöjd hem i mina nya svarta kilklackar. Hemma ryddades bland alla mina tusentals skjerfs/sjalar i ljusens sken och sedan blev det soffmys. Nu börjar det bli dags att stämpla ut. Jag har förvisso sovmorgon imorgon men planen är att komma ut på en joggingtur före jobbet. Vi får e hur det går med den planen. 

På återseende! //

Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk. livsnjutare och dekoratör




Kommentarer
Postat av: Niklas Olofsson Olofsson

Hej Jossan! Kul att du är fotbollssugen! Det är jag med. Har anmält mig till sommarens "hemvändarmatch" den 2 juni på Brunnsjöliden. Det ska bli kul! Var inte du och hejade på mig i somras? Minns att jag inte gjorde många knop då. Men det ska det bli ändring på denna gång! Har börjat få upp flåset efter en stillasittande vinter, mycket tack vare slavdrivaren Desi. Många promenader tillsammans och, faktiskt, även egna rundor. Nyss hemkommen från bassängen där det blev 1 km i riktigt hyfsad fart.

På lördag åker D och jag ner till Gnesta för att fira Leffes 50-årsdag. Blir kul!

Nu dags för lite torsdagsstädning. Blir inte lika kul!

Ha det bra gumman! Klem klem!

2011-03-31 @ 20:19:50
Postat av: Niklas Olofsson

Fel! 2 juli ska det vara! Klem!

2011-03-31 @ 20:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0