Lördagsstroseri och Jesus




Igår, lördag unnade jag mig själv att bara slappa av. Jag låg kvar i sängen ända till klockan 9 innan jag släpade mig upp och bloggade lite. Sen blev det en promenad runt i byn med kärleken vid armen (vad skulle jag göra utan min älskade kamera!?! ). Jag kikade efter vårtecken och besökte Trine på jobbet. Vi passade på att fika tillsammans medan hon hade rast. Det var riktigt trevligt och bubblande skrattigt. Det är så fint att lära känna nya människor och att få se in lite djupare i någons liv känns alltid så fint. Trine är en riktig härlig person och jag gleder mig til att jobba sammen med henne. Tyvärr blir det bara en dag kommande vecka eftersom jag på tisdag flyger till Oslo på dek.möte med resten av mina norska dek.kollegor. Det ska bli riktigt skoj och lärorikt och så får jag ju som sagt träffa min vän och tidigare chef Catrine från Indiska i Trondheim. :D 
Jag kommer vara tillbaka i Stavanger redan samma kväll och sen ska resten av veckan spenderas ute på Indiska i Sandnes.

Till kvällen blev det maskerad/bokstavsfest hemma hos oss med ett glatt gäng. Sedan drog vi ut en liten sväng för att dansa av oss, skaka lite rumpa och svänga våra lurviga. Allt som allt var det en underbar kväll att minnas.  

Här kommer i alla fall lite bilder från denna härliga dag. Enjoy!!! :D    



Klätterhortensian knoppas...






Vårlökar (jag gissar krokusar) på väg upp...



Denna ljuvliga lilla installation passerar jag varje dag då jag går till till jobbet inne i Stavanger. 






Lite streetart...



Kyrkan med den finaste klockan!



Härliga detaljer...



Foto på en av de många smågatorna som kantas med butiker.



Söt gammal skylt...



Skylten bjuder förbipasserande att sitta ner och ta en kaffe med den trevliga skyltdockan. Man blir bara så glad! :D



Denna fina lilla mening finner man lite överallt runt om i byn...



Vad gillar ni denna streetart? Nästan alla elskåp är "målade" såhär i olika typer av småhus. Underbar lösning på hur man trollar bort ett fult elskåp!



Denna lilla pusekatt var inne i butiken i förra veckan och busade runt och nu fann jag den igen i färd med att bryta sig in på nya marker. Såååå söt!






Ja, det är för trångt, dessvärre.... ;)



Min kära sambo klädde ut sig till den norska sexualkollumnisten Clara Klok.



Självfallet blev det lite sexualundervisning under kvällen. Det delades ut bananer till höger och vänster och tränades flitigt. ;)



Jag var Jesus.











Nu ska jag skypa med min kära syster Pernilla och snart ska jag pallra mig till affären och handla mat. Det blir nog middag och filmmys hemma med sambon. Det här med kollektiv är ändå rätt fint! ;)

Over and out, love!

// Josefin Piggelin



Kommentarer
Postat av: Lina

Gillar elskåpet skarpt! Skulle nästan vilja ha en sådan hemma.

2011-03-07 @ 15:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0