"Hjärtat i handen månad"





Enligt "Karrolendern" (Karros egenhändigt tillverkade kalender med söta illustrationer, en födelsedagsgåva från förra året) så är Maj månad även kallad för "Hjärtat i handen månad". Detta verkar stämma in rätt bra på denna månad för mitt hjärta skuttar och min söta lilla mamma är på besök här hos mig i Stavanger. Underbart! Jag har inte sett henne sedan i julas då jag var hem till Hedemora på en blixtvisit, så att nu ha henne hemma hos mig, nära vid min sida känns ganska så ofattbart. 

Mamma landade i Stavanger strax efter kl 17 igår, söndag. Vi har redan hunnit med att gå på en hel massa turer. Första turen gick över de tre broarna till vackra Hundvåg med sina sköna klippor, söta änder och blomstrande grässlätter. Sedan blev det en vända inne i byn. Idag, måndag har vi spatserat av ännu större delar av centrala Stavanger, vi har kikat på utsikten från Valandstornet, strosat runt bland rabatter och blomster i gammla Stavanger och gjort ett besök på jobbet. Vi har redan hunnit spendera över 3 timmar på gående fot denna dag och mer lär det bli om jag känner oss rätt.

Nu väntar lite slappstund och kvalitetstid med mammsen innan det bär av mot mataffären för inhandling av diverse förnödenheter. Till kvällen vankas det kanske utgång och lite dans men det återstår att ses.

Ha det fint så länge!//
Josefin Piggelin Barfotabarn Partysvensk 





  


Kommentarer
Postat av: karrobarro

hihi, hjärtat i handen månad! just ja, det är sant det! fin bild :)

2011-05-21 @ 14:53:17
URL: http://kringkarolina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0