Lövly! ♥




Min gårdag med dekoratör Fröydis och gänget i Stavanger rusade förbi i vanlig ordning. Det var en givande arbetsam dag och jag gleder mig till att komma tillbaka till jobbet idag för att avsluta vad vi påbörjat. Efter jobbet blev det en snabbvisit till Trinehjärtat som bjöd på Indiskas goda hasselnötkaffe och gott sällskap. Det är alltid lika härligt att vara med denna människa, hur sliten, trött eller upgiven jag än är så lockar hon alltid fram mina skratt och min bubbliga personlighet. Tack för det!




Efter fikan var jag sugen på att träna men vädret var aningen mulet och jag kände inte för en joggingtur för en gångs skull. Lösningen blev att släpa fram yogamattan på rummet, tända några ljus och sätta mig i skräddarställning. En timme med poweryoga senare var kroppen sådär skönt genomarbetad och totalt avslappnad. Varför gör jag inte yoga oftare? Idag känner jag mig stark och njuter av att kroppen lider av träningsvärkens vånda. Idag blir det nog en bra dag, det tror jag faktiskt på riktigt. Träden är skönt gröna och breder ut sina skyddande lövverk och omfamnar mig sim som en frisk, trygg famn. Att stå under lindträden och se löven svajja, vad mer kan man begära en gråmulig dag i Stavanger?!?

Nu har det blivit dags att fixa till trollruffset innan ännu ett långpass på Indiska påbörjas. Ha en fin dag mina vänner!//


Josefin Piggelin Barfotabarn



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0