Swiftkoden från helvete




Ibland blir jag så trött på all jäkla "red tape", alla blanketter som ska fyllas i och alla icke pålästa eller kunniga personer som jobbar i det avlånga landet Sverige. Nu i morse, innan jobbet ville jag få allt klart med månadens  räkningar för att slippa tänka på det, för att vara i tid och ja helt enkelt för att vara en skötsam kund och person.

Då fakturan jag fått från CSN saknade de mest visella uppgifterna för att möjliggöra en betalning från utlandet blev jag till slut tvungen att ringa just CSN. Första personen jag kom i kontakt med visste ingenting och blev tvungen att koppla mig vidare till en kollega (visst jag väntar gärna några minuter till, för vi vet ju alla hur billigt det är att ringa till Sverige från Norge). Väl där var det så gott som samma situation. Det tog lång lång tid innan alla uppgifter funnits och en hel massa styr. Jag blev så trött av all okunnskap och tröghet att jag till slut utbrast: 
Jag vill ju bara betala!?! Inget annat.

Till slut lyckades i alla fall stenåldershjärnan på andra sidan telefonlinjen finna de slutliga uppgifterna, även om vissa fortfarande saknades och jag kunde äntligen genomföra min betalning. Hur svårt kan det vara!?!




Beklagar den negativa vinkeln på detta inlägg, nästa blir nog i vanlig ordning mer solskensrelaterat. Tills dess, håll ut!//


Josefin Piggelin, argbigga och "red tape"-hatare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0